محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌ زیست از ادامه پیگیری‌ها رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌های محیط زیست درباره گزارش ناسا برای ابرتوده ۵ کیلومتری گاز متان در جنوب شهر تهران خبر داد.
پرسون از نبود نظارت بریک فعالیت عمرانی در تهران گزارش می دهد؛

بازار پر پول فاضلاب کشی در غرب تهران

چند سال است که شرکت فاضلاب تهران برای راه اندازی شبکه فاضلاب شهری که جزو وظایفش است از مالکان واحدهای مسکونی و تجاری تهران هزینه را به شکل اقساط دریافت کرده و همچنان این دریافت ها ادامه دار است.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیروز مانند توله‌یوز معمولی نیست که خود به‌راحتی هر غذایی را مصرف کند. این مسائل تاکنون باعث تردید دامپزشکان برای انتقال «پیروز» به توران در این سن شده است؛ چراکه در توران دیگر نمی‌توان به این شکل و دائما کنار او بود؛ همچنین غذا و درمان او را تحت کنترل گرفت.

مارهای دریایی که با مارهای کبرا خویشاوندی نزدیکی دارند به شدت سمّی هستند و زهر آنها ۱۰ برابر بیشتر از سمّ کبرای خشکی‌زی کشنده است، این روزها شماری از این جانوران خطرناک در آب‌های جزیره قشم شناور هستند و بعضی از مسافران و گردشگران ورودی به این جزیره آنها را با مارماهی اشتباه می‌گیرند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: جمعه (۴ آذر) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس گفت: خودرو وارد طرح ترافیک می شود و صرفا یک جریمه می پردازد اما با پرداخت جریمه که آلایندگی آن از بین نمی رود. شهرداری تهران از طریق فروش طرح آلودگی هوا کسب درآمد می کند که باید جلوی آن گرفته شود.

سازمان محیط زیست اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۰ بیست و یک هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست دادند!