محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

یکی از معضلات ترافیکی در محور میدان راه آهن حجم بالای مسافر از سراسر کشور به شکل لحظه ای به تهران است که معضلات گوناگون مانند آلودگی صوتی، ترافیکی، هوایی و اجتماعی را در منطقه16 تهران به وجود آورده است.
تا زمانی که ذخیره‌سازی پسماندهای شهری به روال کنونی ادامه پیدا کند و دسترسی به پسماند در تمام ساعات شبانه روز برای زباله گردی فراهم باشد، مشکل پسماندسوزی حل نخواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۲۳ آذر) زاهدان با دمای ۲- درجه سانتیگراد و فردا(۲۴ آذر) شهرکرد با دمای ۳- سردترین مرکز استان کشور است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: دریافت غذاها و مواد مغذی که التهاب را کاهش می‌دهند در کنار دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های غذایی می‌تواند به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان غذارسانی به حیوانات نیز یک نوع آزار است چراکه با این کار، حیات وحش عادت زندگی طبیعی خود را از دست می‌دهند و دیگر خوی وحشی، شکارگری و پیدا کردن طعمه را نخواهند داشت.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چوپانی که توله یوزها را پیدا کرده در پناهگاه حیات وحش توران حضور داشته است. به عبارتی براساس پروانه حضور و آزادسازی که انجام نشده مجاز به حضور بوده است چراکه اعتباری برای خرید این تعداد دام و آزاد کردن پروانه‌هایشان هنوز نداریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت؛ این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه های کشور شده است.
رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: با توجه به این که در سال‌های حاکمیت ال‌نینو که دمای آب اقیانوس آرام گرم‌تر از حد نرمال است، بارش میانگین نسبت به سال‌های لانینا بیشتر بوده است می‌توان شرایط جوی و بارندگی متفاوتی را نسبت به سال گذشته توقع داشت.