محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

سازمان هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی، برای استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و کولاک پیش‌بینی کرد.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: عدم درخواست دستگاه‌ها برای تخصیص بودجه جهت اجرای احکام قانون هوای پاک باعث شده تا ما به این نقطه برسیم که برخی مدیران کشور علاقه‌ای به اجرای قانون هوای پاک ندارند
کمبود بارش و نباریدن باران و برف باعث شده روش جدیدی در کشور بر سر زبان‌ها بیفتد، بارورسازی ابرها؛ اما آیا این روش می‌تواند چاره خشکسالی و کمبود بارش در ایران باشد؟
سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش نسبی دما در ۱۸ استان طی امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا در برخی مناطق کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
به میزان افت بارش‌ها که نگاه می‌کنید درصد اختلاف میزان بارندگی نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور، بیش از ۵۰ درصد افت را نشان می‌دهد و در استان‌های مرکزی، قزوین، قم، فارس و زنجان بالای ۶۰ درصد است. در اکثر استان‌ها هم حتی نسبت به سال قبل شاهد کاهشی بین ۳۰ تا بالای ۵۵ درصد هستیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی محیط‌بان شهرستان آستارا نقش داشته است‌. محیط‌بان عزیز ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که اخیرا در آن شغل دچار بدبیاری شد و خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.
رئیس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت: باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.
در "سمینار علمی با موضوع نقش مداخلات منطقه‌ای احتمالی در تغییرات بارندگی کشور" موضوع ابردزدی توسط کشورهای همسایه و استفاده برخی کشورها از "هارپ" برای تاثیرگذاری بر میزان بارش‌های کشورمان که امسال شرایط وخیمی یافته، مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش شدید بارش‌ها در کشور طی آذرماه و ۱۵ روز اول دی‌ماه سال جاری گفت: بارش تجمعی میانگین آذرماه ۷۵ درصد کمتر از نرمال بوده است.