محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

«آذر» و «توران»، جزو پنج یوزپلنگ نگهداری‌شده در سایت تکثیر واقع در پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان، درست یک سال پیش در چنین روزی پیدا شدند و اکنون در سلامت هستند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه ناوگان شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل بار و کالای درون‌شهری پایتخت را در اختیار دارد، گفت: شرکت ملی پست در تهران، بالغ بر ۱۳۵۰ نامه‌رسان دارد که با استفاده از موتورسیکلت بنزینی و با متوسط پیمایش روزانه حدود ۴۰ کیلومتر، حجم قابل توجهی از محموله‌های خُرد پستی را در سطح شهر جابه‌جا می‌کنند.
کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد زیر صفر بعد از شهرکرد به عنوان دومین مرکز سرد و روستای خیرآباد با منفی هشت درجه سانتیگراد دومین ایستگاه هواشناسی سرد کشور را ثبت کردند.
اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و وزش باد شدید خبر داد و اعلام کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز شنبه (۸ تا ۱۱ آذر) به‌تدریج با استقرار جوی در مناطق پرتردد شهری، روند افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان تهران گفت: در ۵۰ سال اخیر هنواره پس از دو سال خشکسالی شاهد ترسال در استان تهران بودیم اما برای نخستین بار سومین سال آبی خشک را در تهران پشت سر گذاشتیم.
طی این سال‌ها و حتی دهه‌ها هرگاه وارونگی هوا اتفاق می‌افتاد و کیفیت هوا به مرز هشدار می‌رسید مثل اکثر موارد دیگر، چند روزی بحث‌ها داغ می‌شود و از ضرورت انجام اقداماتی سخن به میان می‌آید، اما پس از آنکه اندکی از گره آسمان باز و چند متری به افق دید افزوده می‌شود دوباره آش همان است و کاسه همان.