محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هر سال با شروع فصل سرما از اواسط دی تا اوایل بهمن سرشماری زیستگاه‌های محل تجمع این پرندگان در تالاب های ١١ گانه شهرستان پلدختر انجام می شود.
تنها یک اظهارنظر از طرف رئیس سازمان محیط‌زیست کافی بود تا ابهامی که چهارسال پیش درباره انتشار گاز متان از کف دریاچه ارومیه مطرح شده بود، دوباره سرباز کند. او به احتمال تولید گاز متان از این دریاچه و تاثیر آن در محوشدن ابر‌های این دریاچه اشاره کرد؛ موضوعی که شاید جدید به‌نظر برسد، اما به‌گفته کارشناسان، مدت‌هاست در حال رخ‌دادن است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سردسته اصلی باند شکار غیرمجاز گونه های حمایت شده حیات وحش به نام (ب.م) طی عملیات شناسایی و رصد اطلاعاتی ماموران محیط زیست در مخفیگاه خود در یکی از روستاهای شهرستان پردیس دستگیر شد.
مطابق داده‌های هواشناسی طی ۵ روز آینده با استقرار جوی پایدار و نسبتا آرام، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران مورد انتظار می‌باشد.
دستور رئیس سازمان محیط زیست؛

بررسی تغییرات اقلیمی و کم بارشی امسال

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست دستور داد با توجه به کاهش بارندگی های امسال، مطالعه دقیقی پیرامون تغییرات اقلیمی و کم بارشی انجام شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا یکشنبه (۱۰ دی ماه) و وقوع رگبار باران از دوشنبه (۱۱ دی ماه) در برخی نقاط کشور خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا عنوان کرد: بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور از فردا (۷ دی) و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی را شاهد خواهیم بود.
موسسه خیریه «نیکان ماموت» با همکاری سازمان منابع طبیعی کمپین درخت‌کاری «نوبت زمین» را برگزار می‌کند

آغاز کارزاری برای کاشت 4 هزار درخت/ امکان هدیه درخت در «نوبت زمین»

کارزار درخت‌کاری «نوبت زمین» از سوی موسسه خیریه «نیکان ماموت» با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای کاشت ۴ هزار درخت در سه استان ایران از یکم تا ۱۵ دی امسال برگزار می‌شود. طبیعت‌دوستان سراسر دنیا می‌تواند پس از ورود به صفحه این کمپین، با انتخاب نوع نهال و محل کاشت، درخت مدنظر خود را به دوستان و عزیزان‌‌شان هدیه دهند.
سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ وزش باد و کاهش نسبی دما در برخی استان‌های نوار شمالی طی پنجشنبه و جمعه خبر داد.