محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی محیط‌بان شهرستان آستارا نقش داشته است‌. محیط‌بان عزیز ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که اخیرا در آن شغل دچار بدبیاری شد و خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.
رئیس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت: باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.
در "سمینار علمی با موضوع نقش مداخلات منطقه‌ای احتمالی در تغییرات بارندگی کشور" موضوع ابردزدی توسط کشورهای همسایه و استفاده برخی کشورها از "هارپ" برای تاثیرگذاری بر میزان بارش‌های کشورمان که امسال شرایط وخیمی یافته، مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش شدید بارش‌ها در کشور طی آذرماه و ۱۵ روز اول دی‌ماه سال جاری گفت: بارش تجمعی میانگین آذرماه ۷۵ درصد کمتر از نرمال بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هر سال با شروع فصل سرما از اواسط دی تا اوایل بهمن سرشماری زیستگاه‌های محل تجمع این پرندگان در تالاب های ١١ گانه شهرستان پلدختر انجام می شود.
تنها یک اظهارنظر از طرف رئیس سازمان محیط‌زیست کافی بود تا ابهامی که چهارسال پیش درباره انتشار گاز متان از کف دریاچه ارومیه مطرح شده بود، دوباره سرباز کند. او به احتمال تولید گاز متان از این دریاچه و تاثیر آن در محوشدن ابر‌های این دریاچه اشاره کرد؛ موضوعی که شاید جدید به‌نظر برسد، اما به‌گفته کارشناسان، مدت‌هاست در حال رخ‌دادن است.