محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه محیط زیست حمایت می‌کنیم، گفت: برای اولین بار ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان با تخصص‌های مختلف را طبقه‌بندی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی کردیم.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

تهران در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پایتخت در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار ندارد، گفت: انجامنا، دهلی‌نو و بغداد، آلوده‌ترین و کانبرا، همیلتون و سن‌خوآن، پاکیزه‌ترین پایتخت‌های دنیا هستند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: این بارش‌ها می تواند بخشی از کمبودهای جدی بارش‌ها در برخی مناطق را بهبود بخشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان" به مسئله پیشگیری بهتر از درمان است توجه نمی‌کنیم"گفت: وزارت صمت و جهاد کشاورزی باید گام‌های اساسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تغییر اقلیم بردارند.
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: روند افزایش دما و کاهش بارش در بیشتر کشور‌های غرب آسیا رخ داده بیشترین افرایش دما در ایران و عراق رخ داده و بیشترین کاهش بارش در افغانستان و آذربایجان رخ داده و ترکیه عربستان پاکستان و ... نیز تحت تاثیر مساله تغییر اقلیم قرار دارند.
سامانه بارشی که از جمعه (۶ بهمن) در کشور فعال شده، همچنان به قوت خود باقی است و بارش‌ها به شکل باران و در ارتفاعات به شکل برف خود را نشان می‌دهد.
مدیر موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان محیط زیست خبر داد:

نسبت پدر و فرزندی «ایران» و «فیروز» تایید نشد

سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چهار دستورالعمل برای بهره برداری علمی از منابع ژنتیکی حیات وحش تهیه و تدوین و به تمامی ادارات کل استان ها ابلاغ شده است.
حزب ندای ایرانیان ترک فعل در اجرای قانون هوای پاک را پیگیری می‌کند:

سازمان محیط‌ زیست پاسخگو نبود، از قوه قضاییه پیگیر می‌شویم

متأسفانه سازمان محیط‌زیست به‌ عنوان نهاد مسئول در حفاظت از محیط‌زیست و پیشگیری از آلودگی هوا، با عدم پاسخگویی و کم‌کاری در پیگیری اجرای قانون هوای پاک و نقض وظایف و مسئولیت‌های خود، به یکی از اصلی‌ترین عوامل مسئولِ افزایش آلودگی هوا در شهرها تبدیل‌ شده است.