مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

پهنه‌های بزرگی از جنوب و شرق اروپا روز سه‌شنبه در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفتند و سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که احتمال افزایش خطر ناشی از گرمای شدید هوا که این قاره و نیز آسیا و آمریکا در برگرفته است، وجود دارد.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله امروز سه شنبه با بزرگی ۳.۶ جنوب شرق استان تهران خسارتی در پی نداشت، گفت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد کل جمعیت ساکن در اطراف رومرکز این زلزله بالغ بر ۱۱ و نیم میلیون نفر است.
«در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.»
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

پیگیری قضایی ترک فعل مسئولان در ماجرای آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت شهرسازی اظهارکرد: طبق مطالعات انجام شده حدود ۱۰۰۰ ساختمان بلند مرتبه بالای ۱۲ طبقه بر روی گسل ساخته شده‌اند که نیمی از این ساختمان‌ها در منطقه یک تهران واقع شده‌اند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۴ و حداقل آن به ۳۱.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.
سیلاب و پس از آن وقوع زمین لغزش پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر به ویژه در رویداد‌های شدید آب و هوایی در فروردین ۱۳۹۸ و مرداد ۱۴۰۱ نیز تجربه شده و با صدمات و خسارات قابل توجه به اموال و زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده است. در سیلاب و زمین لغزش اخیر با قطع آب در شهر تهران نیز مواجه شدیم.
رئیس سازمان اورژانس:

زایمان دو هزار نوزاد در آمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 1.7 میلیون تن تراشه‌های سنگ و گل و لای وارد منطقه سیل‌زده چالوس شده است، گفت: در تلاشیم تا عملیات تخلیه تونل‌های آسیب‌دیده از سیل را طی روزهای آینده انجام دهیم.
رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی پرهیز کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، در محل پایگاه پلیس راه کرج- چالوس با تشکیل جلسه اضطرار خواستار توجه و دقت نظر مسؤولان ذیربط به منظور جلوگیری از بروز حادثه مجدد در محور کرج- چالوس و همچنین مناطق مستعد سیل استان شد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در محل‌هایی که تماشاگران در ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند هیچ نگرانی بابت ایمنی و سازه‌ای وجود ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از اعلام وضعیت زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و باد شدید خبر داد و در خصوص استحکام سازه‌های نیمه‌کاره و تابلوهای تبلیغاتی در این استان‌ هشدار داد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، از وقوع باران در نقاط مختلف کشور و پدیده گردوغبار در استان‌های غربی خبر داد.