زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد رند در شناسنامه باعث به خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و نه تنها نشان از لاکچری بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه نشان دهنده فقر فرهنگی در آن خانواده است که حاضر است به بهانه درج این تاریخ در شناسنامه یک عمر سلامت جنین خود را به جان بخرد.
مومنی گفت: ۵.۴ درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است؛ هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است.
رئیس انجمن پزشکان کودک البرز:

زایمان لاکچری و تقویمی سلاح کشتارجمعی است

متخصص کودکان، رئیس انجمن پزشکان کودک البرز و مدرس دانشگاه با بیان اینکه تاریخ‌های رند تنها یک عدد است و هیچ تقدسی ندارد، گفت: هجوم برای زایمان در تاریخ لاکچری سلاح کشتار جمعی؛ در زایمان زود هنگام فرزندان نا سالم به دنیا می‌آیند.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران در گفت و گو با پرسون؛

والدین، نباید مالک مطلق کودک باشند

یک جامعه شناس گفت: باید برای کودکان کار خانه هایی امن در نظر گرفته شود تا خطر تجاوز آنها را تهدید نکند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.
تست MBTI فرصتی را فراهم کرده است تا شغل مناسب با روحیه خود را پیدا کنید.
بسیاری از افراد با توجه به شرایط کاری و زندگی شان مجبور هستند ساعات طولانی از روز را در حالت نشسته به سر ببرند، در این گزارش به بررسی ارتباط شخصیت افراد با نحوه نشستن آنها پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و نیز گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
موالید روسیه با  ۱.۵۸ تولد به ازای هر زن به شدت کاهش یافته است؛ بعد از روی کار آمدن پوتین، سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت بیش از پیش قوت گرفت؛ دولت این کشور برای فرزند اول ۱۵ هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌هد!

این روز‌ها قیمت سکه درحالی رو به صعود است که پایه‌های زندگی مشترک برخی خانواده‌ها لرزان‌تر شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. در این میان برخی بر این باورند که افزایش قیمت سکه، زنان را تحریک کرده است، تا آنجا که برای گرفتن حقوق مالی خود، مهریه را به اجرا گذاشته‌اند و برای گرفتن آن حتی ابایی ندارند که همسرشان به زندان بیفتد! این درحالی است که در نگاه مقابل، بسیاری از کارشناسان معتقدند به‌اجراگذاشتن مهریه فقط بهانه‌ای برای زنان است که بتوانند فرصت بیان و تحقق بعضی حقوق اولیه خود را داشته باشند.

یک روانشناس با اشاره به همراهی برخی والدین در تقلب کردن دانش آموزان هنگام پرسش و پاسخ مجازی، گفت: والدین باید توجه داشته باشند که دانش آموز کنونی، شهروند آینده این جامعه است و از این رو آموزش کنترل درونی به دانش آموز و عدم تقلب در هنگام نبود کنترل بیرونی در آموزش مجازی، امری مهم محسوب می‌شود.