زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.


سالانه تقریبا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند؛ آماری که سالی حدود پنج درصد هم افزایش می‌یابد. دلایل بروز سرطان، شامل شیوه زندگی و تغییرات محیطی هستند که در زمینه افزایش بروز سرطان نقش دارند و می‌توان با اصلاح سبک زندگی در جهت رفع آنها اقدام کرد.
برخی از زنانی که به ویروس اچ.آی.وی مبتلا می‌شوند، نه اعتیاد دارند، نه با خون و فرآورده‌های خونی آلوده تماس داشته‌اند و نه در روابط غیرمشروع جنسی مشارکت کرده‌اند؛ آنها قربانی همسران خود می‌شوند که درگیر ایدز هستند و بدون درنظر گرفتن حق و حقوق همسران‌شان، آنها را نیز مبتلا می‌کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دیشب در برنامه تهران ۲۰ در بررسی تبیین مسائل بانوان از بیانات رهبر انقلاب پرداخت درباره موضوع حجاب گفت: حجاب منجر به پیشگیری از خشونت، پیشگیری از آسیب‌ها و منجر به گرمی خانواده، پاکی قلب‌ها و کمال زن می‌شود.
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان؛

ابتلا به سرطان در زنان آمار بالایی دارد

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان گفت: متأسفانه در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به کانسرهای زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلاء به سرطان نیز افزایشی است .
مشاور امور بانوان و خانواده ریاست سازمان حفاظت محیط زیستگفت: شناسایی عوامل تهدید باروری در حوزه آلاینده‌های زیست محیطی انجام شده و گزارش های آزمایش های انجام شده به ادارات مربوطه ارسال شده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد که یک درصد از بودجه همه دستگاه‌ها قرار است به برنامه‌های معاونت زنان و خانواده اختصاص یابد.

طبق تحقیقات محققان چینی زنانی که طولانی‌ مدت در معرض استروژن بودند، در مقایسه با زنانی که کوتاه‌ مدت در معرض استروژن بودند، ۵ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک و ۱۳ درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.
بر اساس آخرین آماری که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ارائه کرده، زنان ۱۷ درصد از سهام شرکتهای دانش بنیان را در اختیار دارند و حوزه دارو و فرآورده‌های تشخیص و درمان بیشترین هیأت عاملان زن را به خود اختصاص داده است.