زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور:

در حال حاضر در وضعیت بحرانی جمعیت قرار داریم

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه عده‌ای در سال‌های گذشته کم‌فرزندی را در کشور تبلیغ کردند، گفت: باید الگوی فرزندآوری در کشور تغییر یابد و به سمت خانواده‌های پُر جمعیت حرکت کنیم.
بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، به طور میانگین سالانه بین ۳۵۰ تا ۵۳۰ هزار سقط در کشور انجام می‌شود و تقریبا یک سوم تولدها در کشور از دست می‌رود. از این تعداد تنها حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار سقط با مجوز قانونی و از سوی پزشکی قانونی انجام می‌شود.

کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می‌کند

اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف، خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، پژوهشکده علم و تحول راهبردی، مرکز زنان و امور خانواده دانشگاه تهران و بنیاد بین‌المللی گوهرشاد خرداد سال جاری برگزار می‌شود.
بنابر اظهارات معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، ایران توانسته مرگ و میر مادران را تا ۹۰ درصد کاهش داده و یکی از کشورهای پیشرو در کاهش مرگ و میر مادران باشد، به طوریکه مرگ و میر مادران را از ۲۵۰ در ۱۰۰ هزار به ۱۸ در ۱۰۰ هزار رسانده است.
از برخی مراجع انتظامی و امنیتی حاکی است که اخیراً چندین فرد دستگیر شده‌اند که به‌گفته خودشان صرفاً مأموریت داشته‌اند با دریافت دستمزد، با نوع پوشش بخصوصی که با هنجارهای ایرانی همخوانی ندارد در خیابان‌ها تردد کنند.
متخصص سالمندشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح پیامدهای سالخوردگی جمعیت، گفت: کشور در کمتر از ۲۰ سال آینده با پدیده انفجار جمعیت سالمندی روبرو می‌شود.

جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای؛

زوج‌های نابارور نشان‌دار می‌شوند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: زوج‌های نابارور جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای، نشان‌دار می‌شوند.

ایمان یعنی آنقدر خدا را باور دارم که برای تو با او حرف می‌زنم! و تو فقط اسمت را بگو!
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به در پیش بودن روز دختر کار کردن مستمر بر روی اعتقادات جامعه به ویژه دختران را ضروری دانست و گفت: کار فرهنگی برای دختران جامعه هزینه نیست بلکه درآمد و سرمایه گذاری است و برای این کار هم نباید به روز دختر اکتفا کرد بلکه باید کار فرهنگی بلندمدت انجام شود.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درگیری در مترو با موضوع حجاب، یادآور شد: کمیسیون نظارت در حسن اجرای مصوبات نظارت خواهد داشت و نظر ما این است که هرگونه عمل سلبی نتیجه عکس خواهد داشت.