حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دادگستری کل استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیرو بند ۱۵ مصوبات ستاد عفاف و حجاب تصاویر کشف حجاب ۱۲۳ نفر توسط سیستم‌های هوشمند و گزارشات مردمی در سطح معابر عمومی استان قزوین ثبت شده است.  مستندات شناسایی مابقی افراد از قبیل تصاویر برگرفته از دوربین‌های سطح شهر و یا تصاویر ارسالی مردم در اختیار سازمان اطلاعات سپاه بوده که پس از شناسایی نتیجه آن اعلام و پرونده قضایی جهت احضار و تعقیب کیفری تشکیل خواهد شد.
خوزستان فرمانده انتظامی اهواز درباره انتشار ویدیویی از عاملان تیراندازی گفت: این ویدیو مربوط به درگیری طایفه‌ای بوده و ۱۸ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی دستگیر شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مامور انتظامی استان هنگام انجام وظیفه در ایست و بازرسی در جاده «یاسوج - اصفهان» توسط یک خودروی شوتی زیرگرفته شد و به شهادت رسید.
معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: مجرمان سایبری با خیال اینکه در ایام تعطیل، دسترسی هموطنان به خدمات انتظامی، بانکی و قضایی با محدودیت مواجه است، عموما در ایام پایان هفته و به خصوص روز‌های منتهی به تعطیلات نسبت به افزایش ترفند‌های مجرمانه خود اقدام می‌کنند.
کسبه و اهالی حاضر در محل که با او درگیر شدند شکایت کرده‌اند

واکنش پلیس به فیلم درگیری یک آمر به معروف با پلیس

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری یک آمر به معروف با پلیس، توضیحاتی ارائه کرد.
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه گفت: از مجموع پرونده‌های حجاب و عفاف ۸۲۵ فقره منجر به محکومیت و ۳۴۴ فقره منع تعقیب و برای ۱۶۷ نفر از متهمین برائت صادر شده است.
مسعود ستایشی در نشست خبری امروز گفت: ما تمرکز خود را بر اجرایی ساختن مطالبه به حق رهبری و مردم در خصوص تحقق شعار سال قرار دادیم و معتقدیم که پرونده‌های جدید بازشده در افکار عمومی نباید کلیه مسئولین نظام را از تحقق هدف اصلی سال دور کند.
در عدالت ترمیمی هدف غایی اصلاح ســاختار جامعه، جبران زیان وارده و ایجاد شــرایطی برای توافق طرفین یک جرم در تأمین و جبران زیانی است که در نتیجه جرم ایجاد شده است. لذا آنچه در تعریف کیفر و مجازات ها باید منظور نظر قانونگذار قرار گیرد علاوه بر اصــول و قواعد بدیهی حقوق کیفری، تأمین شرایطی است در جهت عدالت کیفری.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خط‌های ۱۲۵ آتش نشانی اهواز قطع شده و مردم برای تماس از خط جایگزین استفاده کنند.