حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی مدیران در سطوح مختلف دستگاه قضا هنوز به این باور نرسیده‌اند که مقوله اطلاع رسانی، امری لازم و ضروری است؛ لذا همین موضوع نیز بر سختی کار اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی می‌افزاید.
با انجام تحقیقات و بررسی مناطق خاصی از کره زمین در فصل گرما یا مناطق گرمسیری دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که افزایش گرمای هوا باعث افزایش جرم و جنایت از جمله قتل می‌شود. نتایج چند تحقیق نشان می‌دهد افزایش گرما علاوه بر آتش‌سوزی‌های گسترده باعث افزایش میانگین جرم و جنایت در جهان شده است.
استاندار البرز با اعلام اینکه انتقال زندان رجایی شهر از محدوده کرج انجام شد، گفت: انتقال زندان قزلحصار نیز مصوب و در دستور کار است .
از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه امسال

هشدار هواشناسی؛ سیل در راه است

سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به خطر سیل و وقوع بارش‌های رگباری و با شدت بالا در تهران و تعدادی از استان‌های کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه هشدار داد.
استاندار تهران در حاشیه بازدید از منطقه ۱۹ مطرح کرد:

درخواست اشد مجازات برای متخلفان در خلازیر داریم

استاندار تهران با اشاره به درخواست اشد مجازات برای متخلفان در منطقه خلازیر گفت: با سازندگان ساختمان‌های غیرمجاز متخلف باید برخورد شود، اگر هم چنین چیزی در قانون نیست باید تدوین کرد.
دولت به جای آنکه در فکر آن باشد تا راهی برای مساله فعلی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیدا کند، به دنبال اصلاح قانون خدمات کشوری برود و راه را برای ورود افراد شایسته و توانمند از بخش غیردولتی به دولت باز کند. این امر نه تنها مشکل فعلی، بلکه معضل یادشده را که تهدیدی اساسی برای اداره کشور است، از اساس حل خواهد کرد.
فرمانده فراجا تاکید کرد : ما در این ماجرا در حالی که مأموران ما مشغول عملیات بودند، اولین خبر را منتشر کردیم تا روایت اول را از منبع خودمان منتشر کنیم.
با حکم رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌ آزاد که تاکنون عهده‌دار ریاست دادگاه انتظامی قضات بود، جایگزین حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در سمت دادستان کل کشور شد.