حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

با توجه به تاکیدات پیاپی ریاست قوه قضاییه در اهمیت دادرسی علنی برای تحقق عدالت، پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت و مطابق قانون اساسی، لایحه‌ الزام به دادرسی علنی جز در موارد بسیار استثنایی را در دستور کار تصویب قرار دهید والا به زودی همه اطراف حاضر نزد قاضی، از حکم ناراضی خواهند بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، آسمان ابری، وزش باد و غبار محلی و کاهش نسبی دما طی فردا (۲۰آبان ماه) پیش‌بینی می‌شود.
رئیس علوم پزشکی گیلان از جان‌باختن یک تن دیگر از سانحه دیدگان حادثه حریق لنگرود خبر داد و گفت: شمار جانباختگان سانحه دلخراش لنگرود به ۳۳ تن افزایش یافته است.
بر اساس گزارش پزشکی قانونی مربوط به پرونده شهید عجمیان، علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریبا همزمان جسم برنده و نوک تیز (چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است که هر دو اقدام نیز با توجه به ادله و مستندات متعدد و فیلم صحنه جنایت و همچنین اقاریر صریح افراد در صحن دادگاه از سوی محمد حسینی و محمدمهدی کرمی صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با هوشیاری مأموران این فرماندهی یک خودرو تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال که با پلاک جعلی در محورهای مواصلاتی در حال حرکت بود، توقیف شد.
اداره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زندانی نرگس محمدی پس از انجام هماهنگی‌های لازم جهت بررسی وضعیت سلامتی با رعایت مقررات و پروتکل‌ها به بیمارستان خارج از زندان اعزام و پس از انجام معاینات پزشکی مجدداً به زندان عودت شد.
میترا آسوده متخصص جراحی عمومی و بیماری‌های پستان و تحصیل‌کرده دانشگاه بهشتی تهران که گفته می‌شود تنها زن جراح در استان کردستان فعالیت می‌کرد.
درخصوص این مدیر سابق فرهنگی طی می‌شود و حامیان و دغدغه‌مندان حقوق شهروندی باید از این نوع برخورد حمایت کنند، اما حرف اصلی این است که چنین قانونمداری نباید منحصر به افراد خاص با سوابق خاص باشد و عموم مردم نیز باید از همین حقوق قانونی و صحیح در موقعیت‌هایی که مورد اتهام قرار می‌گیرند، برخوردار باشند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله گفت: یک گروه شکارچی غیرمجاز که بر خلاف قوانین و مقررات شکار و صید اقدام به شکار ۴ رأس گراز وحشی کرده بودند توسط نیروهای یگان محیط زیست اداره سلسله و با همکاری مأمورین انتظامی پاسگاه فیروزآباد دستگیر شدند
دادستان تهران اعلام کرد: با اجرای مصالحه بین بانک ملی و بزه دیدگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه و پرداخت مطالبات مالباختگان این سرقت و انجام تحقیقات قضایی، کیفرخواست پرونده صادر و جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال شد.