حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب اعلام نظر کرد و اکثر اصلاحات از جمله تعریف بدپوششی، میزان جزای نقدی کشف حجاب، جزای نقدی کشف حجاب سلبریتی ها با توجه به دارایی آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
یک زن جوان که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با هدف اختلاف‌افکنی بین یک زوج، برایشان مزاحمت ایجاد کرده بود، دستگیر شد.
این تناقضات و رفتارهای ریاکارانه سران کشورهای غربی‌ها در بحث حقوق بشر عیان‌تر از آن است که نتوان آن را دید. کشورهایی که وقتی پای سرکوب معترضان، یا تضییع حقوق زندانیان و نقض حقوق گروه‌های اقلیت می‌رسد خود کارنامه‌ای سیاه دارند و به نوعی با رفتار خود می‌گویند که از دید آنها «هر بشری، حقوق ندارد».
در حالی موضوع تبرئه شدن محمد امامی، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور مطرح شده که وی در حال حاضر در زندان است و در حکم عنوان اتهامی اصلی او که به موجب آن به ۲۰ سال حبس محکوم شده هیچ تغییری رخ نداده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: اخطار پلمب برای پنج رستوران در کیش به دلیل تخلفات صنفی صادر شد و به زودی حکم پلمب اجرا می‌شود.
طبق شنیده‌های موجود، دو نفر از شاکیان تتلو خانواده ۲ دختر ایرانی هستند که در ترکیه با تشویق و ترغیب تتلو اقدام به خودکشی کرده اند.
یک حقوقدان باسابقه می‌گوید: «در فقره کشف حجاب، خودرو وسیله‌ای جهت تسهیل این عمل نیست، بلکه فقط مکانی است که کشف حجاب در آنجا رخ داده است. بنابراین توقیف خودرو به‌عنوان مجازاتی در قبال کشف حجاب، موافقتی با موازین قانونی ندارد.»
فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: زن سارقی که به روش بدل‌اندازی از ۱۰طلافروشی در آبیک سرقت کرده بود، دستگیر شد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر انبارالوم استان گلستان را لرزاند.