حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سازمان بازرسی به یک قرارداد گمرک ورود کرد؛

از خروج ۲۲۰۰ میلیارد ریال ارز جلوگیری شد

نامه هشداری و به موقع سازمان بازرسی کل کشور به گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی از تضییع ۲۲۰۰ میلیارد ریال ارز جلوگیری کرد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه توانسته‌ایم دو داروی ترک اعتیاد را در ایران بسازیم، گفت: شربت متادون نباید به عنوان داروی ترک اعتیاد استفاد شود.
جلسه دادرسی حقوقی جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به دعوای بالغ بر ۱۲۰ خواهان نسبت به دولت آمریکا و جمشید شارمهد در دادگاه حقوقی ویژه روابط بین‌الملل تهران به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.
دوربین از قدیم نقش موثر وسازنده‌ای در پیشگیری وضعی از جرم و در صورت وقوع نقش کاتالیزوری در شناسایی مجرم و سرعت رسیدگی به پرونده کیفری ایفا می‌کند اگرچه با همه این تفاسیر معتقدم که پیشگیری‌های وضعی اگرچه ممکن است جنبه غیرکیفری داشته باشد ولی پیشگیری اجتماعی که مبتنی بر پیشگیری رشد مدار و آموزش محور و تخصصی است که بسیار مؤثر‌تر و سازنده‌تر از اینگونه پیشگیری‌های وضعی ست.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو سارق سیم و کابل برق در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان و اعتراف متهمان به 23 فقره سرقت سیم برق خبر داد.
مسئول دفتر حقوقی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی ادامه داد: در پیگیری‌های انجام شده پلاک ماشین فرد خاطی شناسایی و خودروی وی توقیف شد. پرونده نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و ضارب به ۱۶ ماه حبس تعزیری برای جنبه عمومی و پرداخت ۱۶۵ میلیون تومان جریمه و دیه محکوم شد.
رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران:

خودکشی‌ها در ایران نسبت به جهان بسیار کمتر است

رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران گفت: آمارهایی از کشور آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد از بین افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند تقریبا ۴۵ درصد به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در یک ماه قبل از مرگ خود مراجعه کرده‌اند در حالی که تنها ۲۰ درصد در آن دوره به یک متخصص سلامت روان مراجعه کرده‌اند
مدل معروف قمی که با هویت مشخص اقدام به فعالیت در زمینه مدلینگ عروس و تهیه تیزرهای تبلیغاتی این چنینی می‌کرد توسط پلیس اماکن قم شناسایی و محل فعالیت او با حکم قضایی پلمب شد.
خودکشی، پدیده‌ای جهانی و دهمین علت مرگ‌ومیر در کشوری مانند ایالات‌متحده‌آمریکا است. با توجه به قابل پیشگیری بودن این پدیده، اطلاع از عوامل زمینه‌ساز، علائم و راهکارهای پیشگیری، از مهم‌ترین ملزومات محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: شهدای ما، از شهدای کربلا الهام گرفتند و می خواهند پیام کربلا را به دنیا برسانند و اهداف امام حسین(ع)که همان مبارزه با ظلم و ستم و باتقوا و پاک زیستن بود را در جامعه بشری زنده نگه دارند.