حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد درهم تخلف ارزی و عدم ایفای تعهد، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ارز کشف شده را بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال برآورد کردند.
به دنبال کشف جسد مرد گمشده در بیابان‌های جنوب تهران، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
شهید محمد حسن براهویی، شهید ایام فاطمیه و مدافع امنیت است ‌که برای آرامش شهروندان در همین حمله تروریستی جانش را بخشید و از قضا بلوچ بود و اهل سنت؛ این شهید نور چشم پلیس و خار چشم دشمنان است.
دادستان تهران گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضا است. با سارقان سابقه‌دار بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود و جهت جلوگیری از تکرار جرم، هیچ گونه ارفاقات قانونی به آن‌ها اعطا نخواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: یک محکوم به قصاص نفس که ۱۳ سال در حبس بود، با تلاش قضات شعبه اول کیفری و خیران کرجی با گذشت اولیای دم از حق قصاص خود آزاد شد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با افزایش گشت زنی ها، ماموران پلیس آگاهی موفق به دستگیری 2 سارق حرفه ای در کمربندی شهر سرعین شدند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با تخلفات پلاک خودروها را که از سال قبل شروع کردیم و امسال نیز طرح تشدید برخورد را از اواسط هفته قبل شروع کرده‌ایم به این صورت که خودروهایی که اقدام به پوشش پلاک داشتند از این اقدام آنان عکس گرفته می‌شد و مالک به کلاس‌های آموزشی اعزام و اگر در کلاس حضور پیدا نمی‌کرد.
معاون قضایی در امور شعب دیوان عالی کشور در نشست تخصصی نمایندگان نظارت دیوان عالی در استان‌ها:

نظارت و بازرسی یکی از ضرورت های جامعه بشری است/ تاکید بر نظارت بر آراء قضایی صادره از محاکم در جهت ایفای حقوق مردم

حجت الاسلام والمسلمین کریمی حسینی گفت: در دنیای امروز نظارت و بازرسی یکی از ضرورت های جامعه بشری است که در فصل یازدهم و اصل ۱۵۶ قانون اساسی؛ قوه قضاییه در باب نظارت جایگاه خاص و تکالیف ویژه ای دارد چراکه  احکام حقوقی صادره از محاکم قضایی و آرا محاکم، اهمیت ویژه ای داشته و حقوق مردم از این طریق ایفا می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آتش‌سوزی مجتمع تجاری سیتی سنتر گفت: ساعت ۱۹ امشب گزارش رسید که مجموعه سیتی سنتر که در جنوب اصفهان قرار دارد، دچار آتش‌سوزی شده است.