حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

زلزله‌ای با بزرگای 7.1 در ژاپن در عصر 25 بهمن 99 رخ داد. زلزله در ساعت 08:23 روز شنبه 13 فوریه به وقت ژاپن (38: 17 بعدازظهر شنبه 25/11/99 به وقت تهران)، ساختمان‌ها را لرزاند و خاموشی‌های گسترده‌ای را موجب شد، اما خسارت عمده‌ای وارد نشد و هشدار سونامی صادر نشد.
مهم‌ترین بخش نظارت‌های رسمی در امور حکومتی از طریق سازمان برنامه و سازمان حسابرسی است که در دهه اخیر تضعیف شدند همچنین نظارت قضایی نیز مهم است که همه با وضعیت فرآیند آن آشنا هستیم. نظارت‌های غیررسمی نیز از طریق رسانه‌ها و نهادهای مدنی است که آن نیز مشکلات زیادی دارد.
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت خبرداد؛

دستگیری سارق تجهیزات و لوازم خودرو

سرهنگ جلیلیان از دستگیری سارق تجهیزات و لوازم خودرو توسط تیم عملیاتی سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت خبرداد.
مدیر کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

مجازات ۴۷۲ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی عفو و تخفیف خوردند

مدیر کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۴۷۲ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی با عفو رهبری به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.
زن جوان در اولین جلسه مشاوره بعد از تجربه یک اتفاق تلخ، خیلی ناراحت و به هم ریخته بود. بعد از دقایقی سکوت، وقتی از او خواستم که مشکلش را برای من توضیح دهد، بغض بدجوری گلویش را گرفته بود، اما بالاخره صحبت‌هایش را این‌طور شروع کرد که قرنطینه ۱۴ روزه به دلیل ابتلا به کرونا، خیانت همسرم را برملا کرد و هنوز شوکه هستم.
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در گفتگو با پرسون؛

کشف مواد محترقه در چهارراه مولوی

سرهنگ جلیلیان از کشف ۱۹۶ باکس مواد محترقه ایرانی و خارجی در چهارراه مولوی خبرداد.
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: با تلاش کارکنان شعبه ویژه زندان مرکزی شورای حل اختلاف این شهرستان پرونده قتلی که هفت سال قبل به وقوع پیوسته بود، با رضایت اولیا دم، به صلح و سازش ختم شد.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه طبق گمانه زنی‌ها تعداد کامیون‌هایی که در انفجار مرز دوغارون آتش گرفتند به 1000 دستگاه کامیون رسیده، گفت: این مرز حداقل دو هفته تعطیل خواهد بود.
مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در پی ۳۰ ساعت از انفجار و آتش‌سوزی گسترده در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان هم‌اینک وضعیت در مرز دوغارون ایران واقع در نقطه مقابل منطقه حادثه‌دیده آرام گرفته و پایدار شده است.

بسیاری از جرایم به صورت انفرادی و یا در خفا انجام می‌شوند. ولی هنگامی که یک عمل مجرمانه به صورت جمعی و سازماندهی شده و در ملا عام انجام و نمایش داده می‌شود، بسیار زیان‌بارتر است. این رفتارها فقط نقض آن جرم خاص نیست، بلکه نقض مفهوم کلی قانون نیز هست.