دستگیری سارق زمرد ۹۰ میلیاردی از مرد پولدار تهرانی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عاملان سرقت ۹۰ میلیارد تومانی زمرد در شرق تهران با شگرد بیهوشی خبر داد.
تصویر دستگیری سارق زمرد ۹۰ میلیاردی از مرد پولدار تهرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت به عنف از مرد جوان تحت عنوان "سرقت زمرد" به ارزش ۹۰ میلیارد تومان با شگرد بیهوشی در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی نشان داد، ۲ مرد جوان از قبل با مالباخته در خانه‌ای در شرق تهران قرار گذاشته و در این قرار ملاقات با خوراندن غذای مسموم، وی را بیهوش و اقدام به سرقت زمردهای مالباخته به ارزش ۹۰ میلیارد تومان کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت ۲ متهم پرونده را شناسایی کردند و متوجه شدند سردسته این باند، اعضای باند خود را با تلفن همراه برای اعمال مجرمانه هدایت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سردسته باند برای تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد، ادامه داد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده، با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه ۲ مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری متهمان در یک عملیات منسجم شدند.

وی با بیان اینکه زمردهای مسروقه به ارزش ۹۰ میلیارد تومان از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی، صراحتاً به جرم خود مبنی بر سرقت زمردها با شگرد بیهوشی اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: رکنا

463936