حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بالای ۷۰ درصد فعالیت‌ها در زمان کرونا معطوف به فضای سایبری شد و در این زمان ۲۲ درصد کاهش جرائم سایبری را داشتیم، هر چند که سایر کشورها در این زمان افزایش جرائم سایبری را داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه ای با حضور رئیس و برخی قضات "محاکم کیفری دو تهران"گفت: هدف ما در نظارت بر عملکرد محاکم مچ گیری نیست و رویکرد اصلی ما اصلاحی و ارتقاء است، نظارت‌ها باید به ‌نحو صحیح، هوشمند و هدفمند اعمال شود تا در پیشبرد امور و اهداف ترسیم شده در سند تحول قضایی مثمر ثمر واقع شود.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که مقدمات صدور سند اراضی اسلام آباد کرج به مردم پس از ۴۵ سال به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان به پایان رسیده و در حال طی فرآیند‌های قانونی است.
همه فکر می کردند، زن ۶۵ ساله سکته کرده و فوت شده، اما پسرش وقتی متوجه سرقت طلاهای مادرش شد، به ماجرا شک کرد و همین شک او باعث فاش اسرار این جنایت شد.
مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اداره کل ثبت شرکت‌ها یک مرجع اعلامی است و اجازه نظارت مستقیم ندارد، اما آماده ارائه هرگونه اطلاعات از شرکا و پرونده شرکت طی این ۳ سال به مراجع ذی‌صلاح است.
مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد گفت: درخصوص کوروش کمپانی مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با این نام در اداره کل ثبت شرکتها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده! شرکتی به نام "کوروش پردازان آی‌سا" به نام شریفیان ثبت شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذیربط، اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد و بنا بر کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته، این اموال، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌های او، خواهد بود.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ماده ۱۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان کرد: هر نوع پارک و توقف که منجر به بر هم خوردن نظم عمومی جامعه گردد ممنوع است.
ساعت ۲ بامداد جمعه بیستم بهمن امسال گزارش قتل مردی ۲۰ ساله به پلیس پایتخت اعلام شد و تیم جنایی برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شد. بررسی‌ها حاکی از آن بود که مقتول کارگر شهرداری بوده و شب حادثه به همراه همکارانش مشغول نظافت مسیر روگذر اتوبان نیایش بودند، اما ناگهان حادثه هولناکی رخ داد.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از درگیری در پمپ بنزین منطقه شلمان و دستگیری قاتل ۲۲ ساله و عاملان این درگیری خبر داد.
سردار منتظرالمهدی:

دستگیری تروریست‌های متواری

سخنگوی فراجا گفت: دو تروریست فراری که قصد انجام اقدامات خرابکارانه و انتحاری، در یکی از شهرهای استان گلستان داشتند، دستگیر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری پاسخ گویی و تکریم ارباب رجوع و عدالت محوری مورد نظر رئیس قوه قضائیه در دستگاه عدلیه را  مورد تأکید قرار داد و گفت: پذیرش اصحاب پرونده با عنایت به تکریم آنها، کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده ها و جلوگیری از آسیب کارکنان باید به خوبی ساماندهی شود و از ورود  هر گونه افراد واسطه گر که سمتی در پرونده ها ندارند  به دیوان عالی کشور اکیداً جلوگیری شود.