حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

با توجه به شروع ماه مبارک رمضان خیرین استان که همواره در مناسبتهای مذهبی پیش قدم در آزادی زندانیان بوده اند امیدواریم بازهم به یاری این ستاد آمده تا با کمک آنان موفق به آزادنمودن تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد گردیم.
عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: براساس آمار رسمی و پژوهشی حدود ۵ میلیون ایرانی و براساس آمار غیررسمی بین ۸ تا ۱۰ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند؛ ما همگی بر این باوریم که آن دسته از ایرانیان که احتمالا دارای مشکلات امنیتی هستند، زیر یک درصد و خیلی کم هستند و آن هم قابل حل است.
سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از سهل الوصول‌ترین راه‌های نقض حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی، لینک‌های آلوده ارسال شده از منابع ناشناس است که می‌توانند اطلاعات مختلف موجود بر روی گوشی تلفن همراه را به سرقت ببرند.
خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر ) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند).
سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی (24 اسفند) تا به امروز (5 فروردین) متاسفانه تعداد 417 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ باشاره به وقوع ۱۱ تصادف فوتی در تهران از 25 اسفند تا روز گذشته گفت: متاسفانه بخش عمده ای از تصادفات فوتی رخ داده در شهر تهران از روزهای پایانی اسفندماه تا امروز به علت عدم توجه راننده به جلو و البته عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می شود.

طی سال ۱۴۰۲ فرماندهی کل انتظامی پس از مدت‎‌ها گمانه‌زنی و انتظار شاهد تغییرات گسترده چه در حوزه استانی و چه در حوزه ستادی بود که در ادامه به تغییرات فرماندهان ارشد انتظامی فراجا خواهیم پرداخت.
ابطحی نوشت: اصلا نمیفهمیدم چی شد . قیافه ها تروتمیز . موتور خیلی نو و شیک. موبایل از دست موتوری لیز خورد و توی دستم ماند. پیاده نشد. گاز داد با صورت خوردم روی زمین. بچه ها آمدند. رفتیم بیمارستان. عکس گرفتیم. ۱۰ تا بخیه روی ابرو و تَرَک قفسه سینه محصول این زمین خوردن بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آخرین حادثه سال گذشته را مربوط به محبوس شدن مردی میانسال در کابین آسانسور و همچنین نخستین حادثه پایتخت در سال جدید را مربوط به محبوس شدن زنی در سرویس بهداشتی اعلام کرد.
جام جم آنلاین نوشت: کریم طراح این جنایت هولناک است‌.متهمی که درردیف اول فهرست متهمان قراردارد و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده‌است. او در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب هر دو قتل اقرار کرده و همه مدارک و اعترافات علیه اوست. حالا منکر همه‌چیز شده و حتی حضورش در محل قتل را هم انکار می‌کند‌.

رئیس قوه قضاییه گفت: تاکید من آن است که در بسیاری از موارد و مراکز، حضور فیزیکی نیروی کشیک ضروری است. همچنین تاکید دارم که نیروهای کشیک در مراکز قضایی، چنانچه می‌توانند و در چارچوب اختیارات قانونی‌شان، امور قضایی مردم را در همان روز تعطیل انجام دهند و این امور را موکول به بعد از تعطیلات نکنند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در تعطیلات نوروزی و زمان‌های پیک پرواز با توجه به محدودیت ظرفیت پارکینگ های فرودگاه مهرآباد، لازم است که مسافران و همراهانشان برای مراجعه به فرودگاه از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی فرودگاه و مترو استفاده کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: ترافیک در جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال نیمه سنگین است و به رانندگان توصیه می‌کنم قبل از شروع حرکت، برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور با شماره تلفن ۱۲۰ تماس بگیرند.