حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی بانکی و حقوقی گفت: یکی از شگردها و ترفند‌های مجرمان فضای مجازی هدایت کاربران و فریب‌خوردگان به لینک‌های جعلی و یا حاوی بدافزار است.
اگر اینستاگرام را باز کنید، صفحاتی را خواهید دید که لایک‌ها و کامنت‌های زیادی دارند و از همین راه شهرت کسب کرده‌اند؛ برخی از آن‌ها توانسته‌اند با تعداد زیادی از دنبال‌کننده در اینستاگرام به شهرت برسند و در صفحاتشان با تبلیغ کالا‌های مختلف درآمد زیادی به جیب بزنند.
اصغر جهانگیر گفت: بحث سیاست جایگزین‌‌های حبس، یک سیاست دائمی و مستمر قوه قضائیه است که از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است؛ زیرا تورم کیفری در قوانین مجازاتی ما فوق‌العاده بالاست و این تورم کیفری اجازه نمی‌دهد که به جرائم مهم رسیدگی شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد: باند کلاهبرداری از ۵۰ شهروند به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد ریال به بهانه فروش خودروهای خارجی زیر قیمت بازار منهدم شد.
کارشناس آموزشی پلیس تهران گفت: دختر جوان به همراه والدینش وارد دایره مبارزه با جرائم اخلاقی پلیس فتا شدند. از ظاهر هر سه نفر مشخص بود که از قشر مرفه جامعه هستند.
طی دو هفته‌ اخیر، دو تصــادف زنجیره‌ای بــزرگ در جاده‌های کشور منجــر به زخمــی شــدن چنــدیــن نفـر و یتیم شــدن ده‌ها کودک و بی‌سرپرســت شدن زنان بسیاری شد. در آخرین اتفاق، بامداد (۲۰ دی ۱۴۰۰) تصادف زنجیره‌ای 59 خودرو در محور بهبهان- اهواز که بیشتر به فیلم‌های اکشن هالیودی، شباهت داشت، منجر به فــوت ۵ نفر و ۴۱ مصدوم شده‌اند که در حــال حاضر ۱۰ نفر ترخیص شده و حال یک‌نفر از آنها وخیم است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر دشت مشهد جز مناطقی از کشور است که فرونشست زمین در آن به مرحله بحرانی رسیده است.
رئیس قوه قضائیه گفت: تلاش‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضائی استمرار دارد و در این مسیر هیچگونه بن‌بستی وجود ندارد و چنانچه از راه فعلی در پیش گرفته شده به نتیجه نرسیم، مسیرها و روش‌های قانونی دیگری را پیگیری می‌کنیم.