کشف ۷ دستگاه ارز دیجیتال در صومعه سرا

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
تصویر کشف ۷ دستگاه ارز دیجیتال در صومعه سرا

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ امیر وهاب‌زاده ۱۳ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیرقانونی مزارع استخراج رمز ارزها در نظام اقتصادی و شبکه توزیع برق به دلیل مصرف زیاد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مجموعه انتظامی برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال، کشف و جمع‌آوری آنها است و این امر با جدیت و به طور مستمر انجام می‌شود.

وی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال داخل یک منزل در یکی از محله‌های شهر صومعه‌سرا، بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا افزود: ماموران پاسگاه انتظامی کسماء پس از انجام تحقیقات میدانی و احراز صحت موضوع با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی ماینرهای کشف شده را ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا متهم ۴۹ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ وهاب‌زاده در پایان از مردم خواست در صورت برخورد با موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

574811