حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

خودم هم نفهمیدم که چگونه در روز جشن تولدم به بیماری ایدز مبتلا شدم و بعد از آن وقتی فهمیدم چند سال بیشتر زنده نیستم روحیه ام را از دست دادم و به معتادی کارتن خواب تبدیل شدم به گونه ای که...
جسد مرد مجهول الهویه‌ای که در اتوبان آزادگان به آتش کشیده بود با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امورجرایم جنایی دفن شد و تحقیقات برای کشف ابعاد پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.
زندگی‌ام به خاطر ازدواج دوم به هم ریخته بود. همسر دومم سرخود عمل می کرد و هیچ توجهی به نصیحت‌های من نداشت. با آن که پسری خردسال داشتم و همسر اولم نیز از این ماجرا به شدت ناراحت و ناراضی بود اما باز هم «الهام» (همسر دوم) به حرفم گوش نمی داد و بدون اجازه من بیرون می‌رفت.
نوزادی که فقط 4 روز از شروع زندگی خود را سپری کرده بود در حمام به دلیل وارد شدن کف شامپو به داخل بینی و دهانش راهی بیمارستان شد و بعد از 20 روز از دنیا رفت.

این روزها شهر آبادان، همان شهری که زمانی نماد زیبایی، پیشرفت و آبادانی بود، به محل سوگ دسته‌جمعی ایرانیان عزادار تبدیل شده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن اعلام دستگیری ۳ نفر از سرکردگان اصلی قاچاقچیان سوخت در جنوب کشور، گفت: ۱۲ فروند لنج، ۷ باب منزل و ۲۳دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان توقیف شد.
طبق دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده های قدیمی، یک محکوم به قصاص با تلاش‌های دادستانی تهران و رضایت اولیای دم بعد از ۲۲ سال از زندان رجایی شهر آزاد شد.
تله «دستمزد دستوری»، انگیزه مهندسان ساختمانی را سرکوب کرده و نتیجه‌اش، رونق تولید «متروپل»ها شده است. مهندسان ناظر حساس‌ترین مسوولیت و ماموریت را برعهده دارند؛ کنترل «رعایت ایمنی و استحکام سازه برای تامین امنیت و آرامش ساکنان ساختمان». اما دستمزد سالانه آنها در بهترین حالت معادل نصف کارگر ساده ساختمانی است. «تکلیف» جای «خدمات رقابتی» را گرفته است.
چندی قبل دختر جوانی در تماس با پلیس از سرقت گوشی تلفن همراه‌اش خبر داد و گفت در یکی از سایت‌ها آگهی فروش تلفن همراه را گذاشته بودم که مردی با من تماس گرفت و خواستار گوشی‌ام شد. حتی یک میلیون تومان هم به‌عنوان بیعانه به حسابم پرداخت کرد. اما زمانی که سر قرار رفتم، مرد جوان گوشی را از من قاپید و سوار بر خودروی پرایدی شده و از محل متواری شد.
هنوز آسمان سحرگاهی مشهد گرگ و میش بود که شعله های آتش از یک منزل مسکونی در یکی از شهر های مشهد. دود غلیظی فضا را فرا گرفت و اهالی محل با نگرانی و هراسان از منازل بیرون آمدند.
فروریختن متروپل و ساخت بدون پروانه مجوز، تاکنون ده‌ها مفقودی و تا لحظه تنظیم این گزارش ۳۴ نفر را به کام مرگ کشانده و جست‌وجو برای خارج‌سازی دیگر پیکرها از زیر آوار ادامه دارد.