علت واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در یزد چه بود؟

رئیس پلیس راهور فراجا، علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی در جاده دهشیر ـ یزد را نقص فنی در سیستم ترمز و در نتیجه از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده اعلام کرد.
تصویر علت واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در یزد چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره جزئیات وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مدل ۲۰۱۹ حامل زائران پاکستانی در محور دهشیر به تفت استان یزد گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، این حادثه در ساعات ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه داده است، که متأسفانه بر اثر این حادثه دلخراش، ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس راهور، نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور از عوامل اصلی وقوع این حادثه تلخ بوده است، بلافاصله پس از وقوع حادثه، نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده و عملیات امداد و نجات مصدومان را آغاز کردند و مصدومان این حادثه به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهور در محل حادثه حضور یافته و بررسی‌های دقیق‌تری در خصوص علت حادثه در حال انجام است.

سردار حسینی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، از تمامی رانندگان تقاضا کرد به نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری از وسیله نقلیه، استراحت کافی و استفاده از کمربند ایمنی توجه ویژه داشته باشند. همچنین پلیس راهور فراجا پیگیر موضوع بوده و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: مشرق

741762