حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

ماه‌ها تلاش و پیگیری تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، صبح دیروز نتیجه داد و ۶ قاتل که هرکدام در جریان پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بودند، از مجازات قصاص رهایی یافتند و از زندان آزاد شدند.
فرد سابقه‌داری که در حاشیه شهر مشهد اقدام به خرید و فروش سلاح گرم می‌کرد، در یک عملیات ضربتی توسط نیروهای بسیجی معاونت اطلاعات حوزه مقاومت بسیج ۱۰ حضرت مسلم(ع) دستگیر شد.
پسر جوان افغان که در جنایتی هولناک هم ولایتی خودش را در اتاقک نگهبانی به قتل رسانده بود به صورت ویدئو کنفرانس در داخل زندان پای میز محاکمه ایستاد و مدعی شد که برای ترساندن مرحوم دست به چاقو شده است.
مرد جوانی که متهم است با همدستی خواهر و شوهرخواهرش، مرد معتاد را به خاطر اخاذی به قتل رسانده است در جلسه محاکمه ماجرا را شرح داد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تماس تلفنی سردار اشتری با وجود حضور در مرز شلمچه، پس از اطلاع از ماجرای «مهسا امینی» خبر داد و گفت: ایشان با ذکر اینکه «مهسا امینی» مثل دختر من است، دستور ویژه برای رسیدگی فوری و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای به این پرونده و تکریم خانواده مرحومه را صادر کردند.
جسد یک پزشک طب سنتی که در خانه‌اش با سیم خفه شده بود در حالی پیدا شد که ۱۰ سکه طلا و ۱۰ هزار دلار نیز از وی سرقت شده بود.
رییس مرکز اورژانس کرمان ضمن تکذیب ادعای کشته شدن یک خانم در جریان تجمع سه‌شنبه شب در این شهر گفت: کلیپی در فضای مجازی با مضمون کشته شدن یک خانم منتشر شده که بررسی‌های ما و رصد بیمارستان‌ها نشان داد این ادعا صحت ندارد.
چه چیزی بهانه است،چه چیزی نشانه است؟

پشت‌پرده شعارها در اغتشاشات روزهای اخیر چیست؟

همشهری نوشت: برای تحلیل ترکیب و مدل و آرایش اغتشاشات این چند روز یک راه رجوع به نهادهای امنیتی است؛ اما یک راه نیز تحلیل گونه‌شناسی و تبارشناسی و معناشناسی شعارهاست.
جانشین فرماندهی انتظامی البرز از کشف ۵ تن برنج احتکار شده در یک انبار به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال خبر داد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سردار" اشتری" با وجود حضور در مرز شلمچه، پس از اطلاع از ماجرای خانم "امینی"، با ذکر اینکه "مهسا امینی" مثل دختر من است، سه دستور ویژه مبنی بر انجام درمان جدی وی، رسیدگی فوری بدون هیچگونه ملاحظه‌ای و تکریم خانواده مرحومه را صادر کردند.
حرف‌های مردی که زن جوانش را مثله کرد:

حس کردم به من خیانت می‌‌کند!

مرد جنایتکار که پس از قتل همسرش او را مثله و در بیابان‌های اطراف سمنان دفن کرده بود، بزودی در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد محاکمه می‌‌شود.
همشهری نوشت: خبری تلخ، دل بسیاری از مردم را تاریک و اندوهگین کرد. دختری 22ساله به نام مهسا(ژینا) امینی که برای گذران چند روز از تعطیلات خود به تهران سفر کرده بود، از سوی مأموران گشت ارشاد بازداشت شده و ساعتی بعد از آن در مرکز پلیس امنیت اخلاقی تهران جان باخته است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در مورد فیلمی با عنوان ضرب و شتم یک خانم توسط پلیس در ارومیه، گفت: این فرد جزو مجرمان باند جعل اسکناس بوده که البته با رعایت کامل حقوق شهروندی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.
زنی که گمان می‌کرد همسرش قرار است او را به قتل برساند، پیش دستی کرد و جان شوهرش را به ضرب گلوله گرفت. این زن ۲۴ساعت پس از دستگیری برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و با بخشش دخترانش از مجازات مرگ رهایی یافت.