حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

تناقض گویی های متهم به قتل نوجوان کرولال مشهدی درباره انگیزه جنایت، به جایی رسید که او در آخرین جلسه بازپرسی مدعی شد هنگام قتل دچار جنون آنی شده است!

مقام‌های کشور «گویان» در آمریکای جنوبی می‌گویند: دست‌کم ۱۹ کودک در حادثه آتش‌سوزی که در یک خوابگاه مدرسه در شهر معدنی «مهدیه» واقع در مرکز گویان رخ داد، جان خود را از دست داده‌اند.

متهم گفت: احمد با من تماس گرفت و پولش را خواست. من از برخورد او ناراحت شدم و گفتم ۲ ماه دیگر پول را به او برمی‌گردانم، اما او که عصبانی شده بود شروع به فحاشی کرد و تلفنی مرا تهدید کرد و خواست در پاکدشت با هم قرار بگذاریم.
از لحظاتی قبل به دلیل سقوط یک اصله درخت در خیابان ولیعصر در مسیر این خیابان پیش از میدان تجریش ترافیک ایجاد شده است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ مرد که از شهروندان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره زورگیری اعتراف کردند.

صبح ۱۰ بهمن سال ۱۴۰۰ یک زن جوان با مأموران کلانتری ونک تماس گرفت و گفت چند روز است از خانه همسایه‌مان بوی تعفن به مشام می‌رسد. پیرزن همسایه تنها زندگی می‌کند و چند روزی است او را ندیده‌ایم. ما نگران او هستیم.

روزنامه خراسان نوشت: اعضای باند خانوادگی 5 نفره که با شگرد «دوانگشتی» جیب بری و کیف زنی می کردند، در حالی با تلاشکارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند که تاکنون به 41 فقره سرقت در هفت استان کشور اعتراف کرده اند.

انتقاد روزنامه اصولگرا از قوه قضائیه؛

چرا دادگاه «متهمان خانه اصفهان» را «علنی» برگزار نکردید؟

حسینی حقوقدان می گوید: ما در قانون اساسی داریم که جلسات دادرسی علنی برگزار می‌شود ... خود آقای اژه‌ای چندبار اعلام موضع از ایشان دیدم که گفتند جلسات دادرسی باید علنی برگزار شود. من نمی‌دانم وقتی ایشان موافق است، موانع کجاست که غیرعلنی برگزار می‌شود؟ مسائل امنیتی است؟ اگر این نیست چه مسائلی است؟

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به حضور ۵۱ تیم عملیاتی در عملیات جوی ۴۸ ساعت گذشته گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر آب ۶۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی مطرح کرد؛

ستادهای صبر/ جایگزین دادگاه‌ها برای حل مسائل مختلف

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ستادهای صبر به عنوان جایگزین دادگاه و دادسرا، تلاش می‌کنند که بر مبنای عدل، انصاف و اخلاق راهی برای حل اختلافات پیدا کنند.