حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس قوه قضائیه گفت: اینکه دستگاه‌های نظارتی در عمل به وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود باید به شرایط زمانی و ضرورت‌ها توجه و اهتمام داشته باشند، گزاره درستی است اما از آن طرف نیز باید توجه داشت که عمل دستگاه‌های نظارتی به وظایف‌ خود، نباید بهانه‌ای نزد مسئولان و مدیران برای کار نکردن باشد.
روز دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی پس از آن از راه رسیده است که از هفته گذشته و با اعلام خبر برگزاری دادگاه آنها توسط قوه‌قضائیه، تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران، وکلا و فعالان رسانه‌ای خواستار برگزاری علنی دادگاه شدند؛ موضوعی که تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از علنی برگزارشدن این دادگاه نیست.
رئیس پلیس سمنان درباره فوت زهرا برناکی، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که شب گذشته و بر اثر سقوط از ارتفاع از دنیا رفت، توضیحاتی را ارائه کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پاسخ به انتقادات در خصوص لایحه حجاب و عفاف که اخیرآً از سوی این قوه تدوین و از سوی دولت به مجلس تقدیم شده گفت: این لایحه با اجماع جمعی سه قوه تهیه شده است.
خانواده نوعروس مرگ مغزی شده سقزی، در اقدامی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با اهدای اعضای پیکر دخترشان، نجات‌بخش زندگی چندین بیمار نیازمند پیوند اعضا شدند.
درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
دادستان شهرستان فیروزکوه از تخریب یک باب رستوران غیرمجاز در حریم بزرگراه تهران ـفیروزکوه در منطقه نمرود به دلیل اینکه مالک آن بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به احداث آن بنا کرده بود، خبر داد.