حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

معاون مرکز مدیریت حوادث شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: حادثه واژگونی اتوبوس و تصادف ۲ دستگاه خودرو پراید به طور هم زمان در جاده نیشابور به سبزوار تا کنون چهار کشته و ۳۲ مصدوم بر جای گذاشته است.
از جمله عنصر قانونی جرم مزبور در ماده ۵۵ قانون مجازات جرائم و مجازات نیروهای مسلح آمده و تصریح می‌کند: هر نظامی‌ای که با اقدامات خلاف شئونات نظامی، به هر نحوی از انحاء موجبات ایجاد بدبینی مردم را نسبت به نیروهای مسلح فراهم نماید، به حبس از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن رد شایعات موجود درباره نشت اشعه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع) گفت: با بررسی کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مشخص شد میزان نشت اشعه و دوزی که شناسایی شد در محدوده طبیعی بوده است.
رئیس سازمان اورژانس:

زایمان دو هزار نوزاد در آمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور به فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود خدمات درمانی، تأمین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور در دستور کار قرار دارد.
بنا گفته و مسئولین امر و وزیر نیرو هزار تن و بقولی چند میلیون تن سنگ با ابعاد بزرگ و خاک در مسیر رانش فرو ریخته و موجب مسدودی آب گردیده است قطعا مدیریت چنین عملیاتی کاری سخت و نیاز به هوشمندی و تجربه بسیار دارد داشتن تیم ارزیاب ماهر و دسته بندی درست مشکلات و تشخیص نقاط ضعف وقوت بحران همزمان با گسیل تجهیزات گام اول مدیریت بود که بدرستی انجام نشد.
دادستان تهران گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی «رود دره» اوین - درکه و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه این منطقه، ۱۹ کپر و ۴ ساختمان در محله اسلام آباد تخریب و جمع آوری شد.
۱۸۰ زندانی افغان از زندان‌های ایران در برابر چهار زندانی ایرانی در زندان‌های طالبان روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، در مرز اسلام‌قلعه هرات مبادله شدند. در مقابل، چهار شهروند ایران که در افغانستان زندانی بوده‌اند نیز به ایران تحویل داده شدند.
اتفاق عجیبی برای یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال‌مان رخ داده و او بیشتر از سه ماه است که در زندان حضور دارد بدون اینکه خبر زندانی شدنش رسانه‌ای شده باشد.
در پی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در تاریخ ششم اردیبهشت ماه با سلاح گرم در بابلسر، پرونده با دستور ویژه رئیس قوه قصائیه، ‌در مسیر رسیدگی قرار گرفت.