حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

قوه قضاییه همواره بر حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و امنیت آنان ،حمایت از اشتغال و کمک به تولید را یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده است.
وضعیت آوارگی اعضای گروهک تروریستی رجوی هر روز بروز و ظهور بدتری می‌یابد. حمله هفته گذشته پلیس آلبانی به پادگان اشرف ۳ (سومین مقری که پس از خروج از ایران تجربه می‌کنند)، جلوه‌ای از همین آوارگی و ذلالت در کشوری غریب بود.
معاون امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کرج با تکذیب هرگونه انفجار در بیمارستان‌های سطح شهرستان کرج گفت: در حال حاضر اوضاع در شهر کرج آرام بوده و هیچ گزارشی از انفجار یا چنین موضوعی نداشته‌ایم.
رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: طی سه ماهه نخست سال 1402 بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود گردید.
رئیس قوه قضاییه هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید را از جمله اولویت‌های دستگاه قضا برشمرد و گفت: این کار در جلوگیری از فساد، کوتاه کردن فرایندها و کم کردن هزینه‌ها تأثیر زیادی دارد.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با خانواده مسئولان قضایی:

نیروها و مسئولان قضایی جهادگونه امور را به پیش می‌برند

رئیس قوه قضاییه گفت: بدون تردید خدمت و قبول مسئولیت در قوه قضاییه با توجه به جمیع شرایط و محذوریت‌ها و تنگناهای موجود به لحاظ مالی و امکاناتی و همچنین با عنایت به حجم بالای کار، امری پر مشقت و مرارت است.
اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفت: به دلیل اغتشاشات سال گذشته که با برنامه دشمن پایه ریزش شده بود، ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود. تفکیک بین کسانی که فریب خورده بودند و احیانا اعتراضی داشتند با کسانی که در زمین دشمن بازی کردند و امنیت کشور را به خطر انداختند، انجام شد.
محسن برهانی گفت: رئیس قوه قضاییه حقوقدانان را به اظهارنظر در خصوص مسائل قوه قضاییه فرا می‌خواند و تصریح می‌کند که دستگاه قضا گوش شنوایی در شنیدن انتقادات دارد، اما برخی زیرمجموعه‌های مستقیم ایشان برای اظهارنظرکنندگان پرونده‌سازی می‌کنند!!
اژه‌ای در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه:

ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم؛ این فضا و بستر برای نمایندگان مجلس فراهم شده تا علاوه بر بازدید از مراکز و مراجع مختلف قضایی، بتوانند در چارچوب موازین قانونی از ندامتگاه‌ها و زندان‌ها نیز بازدید به عمل آورند و از نزدیک و به صورت ملموس در جریان مسائل حوزه زندانبانی و تحولات این بخش قرار گیرند.
با حضور رئیس قوه قضائیه از محصولات علمی استراتژیک پزشکی قانونی که ایران را در جمع ۵ کشور برتر دنیا از نظر فناوری‌های عدلیه قرار داد، رونمایی شد. پیش از ایران دستگاه نمونه‌گیر‌ خودکار تنها در ژاپن، سوئیس، ایتالیا و آمریکا ساخته شده بود.
گناه در کمتر کشوری مثل وطن ما سوانح جاده‌ای به‌ اندازه وطن ما قربانی می‌گیرد؛ دومین فاجعه تاسف بار قربانیان مصرف الکل قلابی و مسموم می‌باشد.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۲ نفر از مدیران متولی و مربوطه و به دلیل تخلف احتمالی و یا ترک فعل در جریان تصادف زنجیره ای و خونین روز گذشته (جمعه) ورودی شهر یاسوج پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.