حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران: ساعت یک بامداد حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در محله گلابدره خیابان بوکان میدان آبک به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران سه ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام می شوند.
مضحکانه و البته تلخ‌تر اینکه بازرس سازمان ملل متحد نسبت به اینکه «پیشرفت‌هایی در برخورد با زندانیان گوانتانامو»رخ‌داده ( بدون توجه به ماهیت غیرقانونی بنای این زندان و اشغالگری آمریکا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان)، ابراز خرسندی کرده است!
برای یک مرتبه هم که شده لازم است آمار وقوع جنایات خانوادگی در چند ســال اخیر از جمله قتل رومینا توسط پدرش و قتل بابک خرمدین و حوادثی از این دست که فرزندی توسط پدرش به قتل رسیده، از مراجع ذیربط مطالبه شده بلکه صدای زنگ خطری که مدت هاست به صدا درآمده شنیده شود که جامعه ایرانی به شدت نیازمند اصلاح ساختار تربیتی- آموزشی است. تا متولیان فرهنگی جامعه تکانی به خود داده و دست به کار شوند.
دادستان کل کشور گفت: تلاش زیادی انجام شد تا سازمان بورس شفاف شود. اگر شفاف سازی وجود داشته باشند عده‌ای نمی‌توانند از اطلاعات پشت پرده استفاده کنند و یک شبه میلیارد تومان به جیب بزنند و هزاران نفر به زمین بخورند.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مسمومیت‌های الکلی در ایران سریالی نیست و در هر نقطه‌ای که گزارش از مسموم شدن افراد با مشروبات تقلبی اعلام شده است افراد تولیدکننده بلافاصله شناسایی و دستگیر شده‌اند.
بدون‌تردید انتظاری که افکار عمومی از رسانه ،فعالان و کنشگران عرصه رسانه دارند، مزیّن بودن به دو خصلت صراحت و صداقت و پرهیز و احتراز از بی‌اخلاقی‌ها در انتشار اخبار و مطالب است؛ متأسفانه عارضه بداخلاقی‌ رسانه‌ای مبتلابه عده قلیل و معدودی از کنشگران این حوزه می‌باشد.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم امید افزایی در جامعه تصریح کرد: همه مشکلات را نمی‌توان به پای دشمنان گذاشت و باید در نتیجه اقدامات ما، امید در جامعه تقویت شود.
مشکلی که در اینجا پیش می‌آید، انحصار برداشت از نسبت دادن حدیث جعلی منجر به اهانت به پیامبر(ص) و ائمه(ع) است، زیرا به عنوان یک شهروند عادی هنگامی که فضای مجازی را می‌بینم، به این نتیجه می‌رسم که بیشترین جعلیات و هتک حرمت‌ها که از طریق انتساب کذب به ائمه و حتی خداوند است به وسیله برخی از منبری‌ها صورت می‌گیرد.
دادستان کل کشور گفت: ۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.