رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

نامزد شورای اسلامی شهر تهران؛

نهادها و دستگاه های اجرایی پای کار بیایند

کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای حل معضلات کودکان کار، تمام دستگاه ها پای کار بیایند؛ این مشکل تنها به شهرداری مربوط نیست.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

لایحه رتبه‌بندی معلمان با بالاترین رای تصویب شد

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان با بالاترین رای توسط نمایندگان خبر داد.

قرار بود تا یک ساعت دیگر در «پارک شوش» ابتدای خیابان «ری» جشنی بزرگ برای همه اهالی محله شوش برپا شود؛ اما آن‌قدر زود رسیده بودیم که نه از برگزارکنندگان جشن خبری بود، نه از مهمان‌های دعوت‌شده. البته پارک خالی نبود تعدادی از مهمان‌های همیشگی، بی‌خانمان‌ها و معتادها آمده بودند و ما شاهد این تعارض بودم؛ با ما همراه باشید.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با پرسون؛

تسلط شهرداران و مدیران شهری ناکارآمد بر مناصب مربوط به حوزه مدیریت شهری

متقی فر گفت: شهر تهران در این سال‌ها، علی الخصوص در چهار سال گذشته، بواسطه تسلط شهرداران و سایر مدیران شهری ناکارآمد بر مناصب مربوط به حوزه مدیریت شهری، حال و روز خوبی را سپری نکرده است.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران خبر داد:

ترمیم بیش از ۱۰۰ نقاشی دیواری در سال جاری

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تهران از تمرکز این بخش بر مرمت و بازسازی آثار شهری خبر داد و گفت: در بخش دیوارنگاری امسال ۱۰۰ اثر مد نظر است و در هر فصل ۲۵ اثر مرمت خواهند شد که بخشی از آن شروع شده است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن جزئیات و شکل عمل به تفاهم‌نامه این صندوق با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین نیازهای آموزشی بازنشستگان، همسر و فرزندان آنها، خبر داد.
با اشاره به وعده های فضایی کاندیداها؛

سنگ بزرگ نشانه نزدن است؟!

15 روز مانده است تا روز رای گیری. رییس جمهوری که قرار است بار مشکلات اقتصادی را یک تنه به دوش بکشد. وعده هایی که این روزها رسانه ای شده اند، آنقدر شیرین و دلفریب اند که سنگ بزرگ نشانه نزدن است را به یادمان می اندازد.
کشور ما به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد به عنوان مهم ترین تولید کننده خشکبار با کیفیت در سرتاسر دنیا زبان زد عام و خاص است؛ اما این روزها به دلیل افزایش قیمت ارز این کالا که تولید داخل است رهسپار صادرات می شود و آن میزان که برای تعادل در بازار به شکل واردات صورت می گرفت باکاهش مواجه شده است.
جنگ اقتصادی که از سوی غربی ها به رهبری امریکایی ها با کشورمان برپا شد موجی از مشکلات را برای کشور به وجود آورده است که یکی از ترکش های این جنگ اقتصادی کاهش جمعیت است.
مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، حدود ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار سرپرست خانوار در کشور ما فاقد پوشش بیمه و مستمری هستند که این آمار دهک یک تا ۱۰ جمعیت ۱۵ سال به بالا را شامل می‌شود.
با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده بسیاری از نانوایی‌ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.
همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اهدای بسته اینترنت جهت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، پس از ارسال لیست اسامی مشترکان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور، به همه مشترکان خود شامل دائمی، اعتباری و انارستان بسته ۷ گیگابایتی رایگان می‌دهد.