رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

مقامات کارگری و فعالان حوزه کار با اشاره به افزایش هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری و رسیدن آن به مرز ۱۱ میلیون تومان در ماه، بر لزوم افزایش منطقی و واقعی شدن دستمزد سال آینده کارگران تاکید دارند.
مدیر مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی کشور علت اصلی شکست هدفمندی یارانه‌ها زا این موضوع عنوان کرد که پایگاه‌های اطلاعاتی ما با یکدیگر هماهنگ نیستند.
با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا پایان آذر ماه تمدید کرده بنابراین متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا درخواست خود را برای گرفتن وام در سامانه کارا به ثبت برسانند.
پرسون از هزینه بالای مردم از دریافت خدمات دولتی گزارش می دهد؛

خدمات دهی به شرط پرداخت وجه/ کوچک سازی دولت به چه قیمتی؟!

در دو دهه اخیر نهادهای دولتی دست به کار شده اند و خدمات خود را در اختیار بخش خصوصی قرار داده اند تا از این طریق روند خدمات دهی خود به مردم را سهولت بخشند، اما مراجعه کنندگان برای بهره مندی از خدمات دولتی با پرداخت هزینه مواجه شده اند.
رئیس اتحادیه قنادی تهران گفت: علی‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت شیرینی برای شب یلدا افزایشی ندارد.
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید با تکمیل سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان برای حذف یارانه نقدی خانواده‌های پردرآمد اقدام کند.
کمتر کسی است که این روزها وقتی با هم درهر کجایی جمع می‌شوند، صحبت از گرانی، هزینه بالای زندگی، درمان، آموزش و غیره نکنند و آمارها و گزارش‌ها هم به گونه‌ای موید این موضوع است که زندگی سخت ولی زندگی بر فقرا به مراتب سخت‌تر از بقیه مردم شده است. به گونه‌ای که درد فقر تا استخوان هم رسیده و این موضوعی جدی است که اگر تدبیری برای آن اتخاذ نشود یا در بودجه 1401 دولت تمهیدات لازم و اثربخش را اتخاذ نکند، فقرا زیر بار این گرانی وهزینه بالای زندگی داغون می‌شوند.
دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی موردنیاز از جمله مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر، روغن و برنج را با قیمت مصوب در یک سایت اینترنتی معرفی کرد..
وزیر اقتصاد و دارایی: برای کمک به کاهش خسارات ناشی از هزینه های درمان و دوری از کسب و کار از روز شنبه تمام سرپرستان خانوارهایی که به دلیل کرونا بستری شده اند، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درخصوص چگونگی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی از سوی معتادان بهبودیافته توضیحاتی ارائه کرد.