رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

یکی از مراکزی که در دوران کرونا مدت زمان طولانی در تعطیلات به سر می برد باغ وحش ارم بوده است، بزرگترین، مجهز ترین و قدیمی ترین باغ وحش حیوانات در کشورمان که این روزها با برداشته شدن محدودیت های کرونایی پذیرای صدها نفر از مراجعه کنندگان است، اما کم بودن حیوانات، خدمات دهی اندک و افزایش قیمت بلیط موجی از نارضایتی را برای گردشگران به وجود آورده است.
یک اقتصاددان بیان کرد: حتی من هم باورم شده بود که وقتی تا این حد با قاطعیت برای حل مشکلات اقتصادی وعده می‌دهند، حتما به سمت حل مشکل تحریم‌ها خواهند رفت چون به جز آن حداقل در کوتاه مدت راهی پیش روی اقتصاد ایران نیست اما در شرایط فعلی به هر دلیلی نتوانستند مشکل تحریم را حل کنند.
در پی منع ورود لوازم خانگی دارای نمونه داخلی به کشور؛

بازاری بدون رقیبان نامدار!

تولید کنندگان لوازم خانگی به دلیل مشکلات پیش روی خود، خاستار منع ورود محصولات مشابه نمونه های ئساخت داخل، شدند که این مسیر از سوی مسئولان مربوطه، برایشان تدارک دیده شد تا بتوانند بازار ملتهب لوازم خانگی داخلی را رونق بخشند. اما آیا صنعتگران و تاجران لوازم خانگی قدر این موهبت را می دانند؟!
پرسون از مخارج سفر مقامات کشوری به استان ها گزارش می دهد؛

هزینه بالا با جیب دولت

به دور از نگاه سیاسی و حزبی ارتباط نزدیک مردم جامعه با مقامات کشورشان یک اقدام پسندیده است تا مردم بتوانند بدون هیچ واسطه ای مشکلات شان را با مسئول مربوط در میان بگذارند.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ ای به بانک های عامل ابلاغ کرد؛

تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

بانک مرکزی طی بخشنامه‌ ای تمدید مهلت ثبت‌ نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌ وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه‌ های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.
بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار داخلی‌ها است، تاکید کرد که با حمایت‌هایی که حالا از صنعت لوازم خانگی انجام شده، لازم است تولیدکنندگان برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند، سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند و کیفیت کالاها و خدمات پس از فروش را دور از انتظار بالا ببرند.
شاهرخی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت بینایی در سال ۹۹، توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز این افراد اعم از ماشین تحریر گویا، ساعت بریل و دیگر اقلام که مجموعا ۵۳۰ قلم بود که در اختیار آنها قرار گرفت.
کارفرمایانی که از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌ها و واحدهای خود استفاده و زمینه جذب آنها را فراهم کنند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.
رییس انجمن سالمندشناسی گفت: در زمینه سن بازنشستگی، به طور میانگین در کشور ما سن بازنشستگی ۵۲ سال است و سن سالمندی ۶۰ سال است. هرچند که با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور دنبال این هستند که سن سالمندی هم افزایش یابد.
«پرسون» تازه ترین تصمیم بانک مرکزی را بررسی می کند؛

محدودیت در تراکنش ها، موهبت یا مصیبت!

بانک مرکزی محدودیت هایی برای تراکنش‌‌‌های کارت به کارت در نظرگرفته که براساس آن هر فرد می‌تواند روزانه فقط ۲۰ و در طول ماه حداکثر ۸۰ تراکنش واریزی داشته باشد.
«پرسون» از ضامن های سودجو می گوید؛

هر ضمانت چقدر؟!

با وجود اینکه بسیاری از مردم برای گرفتن وامی خرد، مدت زیادی را دنبال یک ضامن معتبر می گردند اما از سوی دیگر افراد زیادی هم هستند از این فرصت، برای خود درآمدی ساخته اند.
سقف فردی تسهیلات اشتغالزایی خانگی مدد جویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی وسازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برای مدد جویان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است
مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع‌ دستی در سال جاری خبر داد.
ترکیه با دادن اقامت و شرایط منحصر به فردی که برای مالکان مسکن غیر ترک در خاکش قرار داده است، بسیاری از اتباع کشورهای همسایه اش، به ویژه ایرانیان را مجاب کرده است که در ترکیه ملک بخرند. که آن ها با این کار به دو هدف می رسند. یک خرید ملک و دوم اقامت در دروازه اروپا.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هفتمین مرحله وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری تا عصر امروز (دوشنبه) برای ۱۴۵۲ نفر از مشمولان این تسهیلات پرداخت می شود.