مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

تشریح وظیفه مهم امنای موقوفات / از حفظ عین تا نظارت بر رقبات

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در دومین جلسه بررسی عملکرد امنا موقوفات استان قزوین حفظ عین، نظارت بر نیات واقفین و ارتقای بهره‌وری را سه وظیفه مهم امنای موقوفات دانست و گفت: امنا باید تک‌تک رقبات را بازدید کنند.
تصویر تشریح وظیفه مهم امنای موقوفات / از حفظ عین تا نظارت بر رقبات

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در دومین جلسه بررسی عملکرد امنا موقوفات استان قزوین حفظ عین، نظارت بر نیات واقفین و ارتقای بهره‌وری را سه وظیفه مهم امنای موقوفات دانست و گفت: امنا باید تک‌تک رقبات را بازدید کنند.

وی گفت: امین،‌ ظرفیت قانونی است و قانون‌گذار نصب امین را با دقت نظر برای اداره شئون موقوفات، کمک به جریان حفظ عین و افزایش نظارت بر نیات واقفین تحت نظر ادارات کل اوقاف استان‌ها مجاز دانسته است.
او افزود: حفظ عین، افزایش منافع و ارتقای بهره‌وری و عمل به نیت واقف سه وظیفه مهمی است که بر عهده امنا گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام مجیدی تصریح کرد: در راستای حفظ عین، امنا اجازه فروش زمین یا ملکی را ندارند مگر در موارد خاص و تبدیل به احسن که آن هم به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین افزایش بهره‌وری موقوفات را وظیفه مهم امنا دانست و اظهار کرد: باید در استان‌ها گام‌های اولویت‌دار برداشته شود، امنا تک‌تک رقبات موقوفات را بازدید کنند و برای افزایش بهره‌وری و منافع موقوفات تخصص لازم به کار گرفته شود.
در ادامه این جلسه ضمن بررسی عملکرد امنا موقوفات استان قزوین در سه ماه دوم سال ۱۴۰۳ هریک از روسای ادارات ستادی و اجرایی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
شایان ذکر ۲۱ نفر به عنوان امنا موقوفات در سطح استان قزوین فعالیت می کنند که ۹ نفر در شهرستان قزوین، ۸ نفر در شهرستان بویین زهرا، ۳ نفر در شهرستان البرز و ۱ نفر در شهرستان تاکستان مشغول به کار می باشند.

790583

سازمان آگهی های پرسون