رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

پرسون از نارضایتی کسبه پاساژها گزارش می دهد؛

شارژ میلیونی مغازه داران مجتمع های تجاری

این روزها کسب و کارها کمی متفاوت تر از دو دهه پیش شده است، البته این موضوع تنها مختص تهران نیست بلکه شهرهای کوچک نیز دست خوش تغییرات شده اند و مجتمع های تجاری جایگزینی برای کسب و کارهای خرد محلی شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همزمان با سالروز تأسیس جهاد سازندگی و آخرین روز هفته جهاد کشاورزی، بر اهمیت اقتصاد پایدار و نقش امنیت غذایی به منظور تحقق این مهم در تمامی بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش کشاورزی تاکید کرد.
سامانه های بانکی تشخیص دادند؛

حساب هایی که منجر به قطع یارانه می شوند!

تشخیص دهک بندی ها آن هم به دست سامانه های دستگاه های مختلف، نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک بندی ها را تغییر می دهد.
پرسون از افزایش قیمت مهم ترین کالای اساسی گزارش می دهد؛

حذف برنج از سفره اقشار کم درآمد / برنج هندی کیلویی 40 هزار تومان

برنج به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای اساسی در کشورما به حساب می آید، که به دلیل آب و هوای مناسب در سه استان شمالی کشور شرایط تولید برنج مهیاست، اما به دلیل افزایش جمعیت و صادرات برنج داخلی این محصول کفاف بازار داخلی را نمی دهد، به همین منظور واردات برنج از سوی دو کشور هند و پاکستان صورت می گیرد.
بسته حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی، برنامه‌ جدیدی است که دولت برای جبران درآمد این گروه از حقوق‌بگیران تدارک دیده است. با این حال، بازنشستگان تامین اجتماعی چندان به این برنامه خوشبین نیستند.
در پرداخت نقدی فرد می‌تواند یارانه را برای هر مصرفی از جمله سینما و پارک انجام دهد، اما حاکمیت اعتقاد دارد تا افراد بتوانند با این منابع مایحتاج سفره خودشان را تأمین کنند و به همین جهت از کالابرگ استفاده می‌کند.
افرادی که نسبت به ثبت اعتراض برای عدم دریافت یارانه و یا دهک‌بندی اقدام و برایشان یک مرحله واریز شده است، باید توجه داشته باشند که امکان برداشت برای هیج یک از افراد معترض فعلا وجود ندارد و باید تا زمان انجام بررسی صبر کنند.

بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به این ترتیب است که پایه حقوق حداقلی بگیران که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد افزایش ۵۷.۴ درصدی می‌یابد و حداقل دریافتی آنها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.
افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از جمله مصوبات مهم هیئت دولت در هفته گذشته بود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزایش یافت. طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از روز ۲۵ خرداد واریز شود.
تحول در مترو تهران از شعارهای مدیریت شهری است که تحقق آن کلید خورده و علاوه بر اقدامات انجام شده در 200 روز گذشته و افتتاحیه‌های جدید قرار است 6 ایستگاه دیگر هم در نقاط مختلف پایتخت تا پایان سال راه اندازی شود.

روانشناس و مدرس دانشگاه با بیان اینکه افزایش کودکان کار در جامعه زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ساماندهی این جمعیت نیازمند یک بانک اطلاعاتی جامع برای شناخت تمامی ابعاد زندگی این کودکان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از در نظر گرفتن بسته‌های ویژه در قالب‌های مختلف برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های دولت دانست.
تحلیل پرسون از کاهش خرید کالاهای اساسی هموطنان حکایت می دهد؛

آب رفتگی سبد مایحتاج خانواده ها / گرانی عامل کاهش مصرف مواد غذایی

موضوع گرانی ها دو عامل دارد، نخستین عامل آن تحریم ها و فشار های اقتصادی از آن سوی مرزها است و موضوع دوم بی مدیریتی مسئولان که موجب شده گرانی افسار گسیخته بر کشور حکم فرما شود و بسیاری از هموطنان را با مشکلات تامین مایحتاج روزمره مواجه کند.
مدیر روابط عمومی موسسه کنشگران توسعه پارس گفت: موسسه کنشگران توسعه پارس تا امروز، دست یاری خود را به منظور پیگیری شرایط و جلوگیری از تعطیلی مراکز آموزشی-مهارتی مهربانی پارس به سوی بیش از 95 سازمان و هزار شخصیت دراز کرد تا هیچ یک از این 900 دانش آموز از فضای درس و مدرسه دور نشوند اما صدای فریادمان را هیچکس نشنید!