شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

پل حافظ باید جمع‌آوری شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران می گوید باید پل حافظ جمع آوری و به زیرگذر تبدیل شود.
فرد مترو خواب می گوید: اینجا تنها جای امن من است که مسافران همیشه تشر می‌زنند یا مأموران را خبر می‌کنند. بار‌ها هم مأمور مترو بیرونم کرده، اما من دوباره برگشتم تا شاید چند دقیقه بخوابم. مدتی است که مأمور مترو هم سراغم نمی‌آید. فکر کنم بی‌خیال شده یا دلش به حالم سوخته است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور، تداوم آلودگی هوا در برخی کلانشهرها تا سه‌شنبه و افزایش دما در بیشتر استان‌ها خبر داد.
رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد که سه دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس در میدان آزادی، میدان شهرری و میدان تجریش مستقر هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا در پایتخت خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از هر فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون با رسیدن به عدد ۱۵۱ در شرایط «ناسالم» قرار دارد؛ شاخص منطقه ۱۹ تهران به‌روی عدد ۲۲۰ در وضعیت «بسیار ناسالم» قرار دارد؛ با ادامه‌دار بودن این شرایط احتمال دارد امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود.
معاون بهره برداری آبفای منطقه سه شهر تهران گفت:به علت بروز یک حادثه در یکی از خطوط، آب بخشی از غرب تهران قطع شده و یا بعضا با افت فشار مواجه شده است، در تلاش هستیم تا نهایت دو ساعت آینده مشکل به طور کامل برطرف شود.
مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه زئوفیزیک دانشگاه تهران از زلزله ۴.۳ ریشتری صبح امروز در رویان مازندران خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری و سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش آلاینده‌های جوی به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی استان تهران از چهارشنبه تا جمعه (۱۶ تا ۱۸ آذر) خبر داد.
حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد آلودگی هوا در پایتخت گفت:‌ برابر اعلام سازمان هواشناسی پایداری و سکون نسبی جو از امروز چهارشنبه ۱۶ آذر تا پایان روز جمعه ۱۸ آذر ماه پیش بینی شده است. از طرفی دیگر عدم وزش باد قابل ملاحظه و به تناسب آن افزایش آلاینده‌های جوی از مخاطرات این وضعیت جوی محسوب می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون