شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت ها عمدتا مقصر اصلی آلودگی هوا هستند، گفت: 23 دستگاه متولی آلودگی هوا هستند و دولت ها قوانینی که برای آلودگی هوا تصویب کرده اند را اجرا نمی کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درس همه مقاطع تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها و برخی شهرستان های استان در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکُنان گروه های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود.
‌با تصمیم کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا، کلیه فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در استان البرز، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری برگزار می‌شود.
بامداد فردا، سه شنبه سیزدهم دی ۱۴۰۱، برج میلاد در تهران از ساعت ۱ تا ۱:۲۰ دقیقه خاموش می‌شود.
پیروز حناچی، شهردار سابق تهران گفت: معتقدم نباید مسائل کارشناسی را کنار بگذاریم چون تیم قبلی این موضوع را تعقیب می‌کرد. دوستان راضی هستند موتور دوچرخه بنزینی در خطوط دوچرخه حرکت کند اما مسیر دوچرخه را تعقیب نکنند درحالی‌که در دنیا شهرهای معتبر برای توسعه مسیر پیاده و دوچرخه با همدیگر رقابت می‌کنند.
شهردار آبادان گفت: پس از تخریب ساختمان متروپل بازگشایی خیابان‌های اصلی و فرعی اطراف این ساختمان با اولویت بازگشایی خیابان سپه(حلبی سازان)، خیابان سعدی و فرعی‌های روبروی ساختمان متروپل از جمله خیابان فرعی برق آغاز شد.
عضو شورای شهر تهران از نگارش نامه‌ای با امضای همه اعضای شورا خطاب به سران سه قوه در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: این روزها وضعیت آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر شده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع سیل در چهار استان از کاهش آلودگی هوای پایتخت طی روزهای پایانی هفته خبر داد.
محسن هاشمی گفت: گزارش‌ها و وعده‌هایی که بعضی از مدیران اجرایی کشور به سران نظام می‌دهند آن‌قدر با وضع موجود کشور فاصله دارد که حتی اگر بخشی از آن هم محقق شود شاهکار است، اما در عمل شاهد هستیم به‌ جای پیشرفت در شاخص‌ها، پسرفت اتفاق می‌افتد و ریشه نارضایتی و مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی کشور هم تفاوت فضا وزمین، وعده وعمل و واقع‌گرایی با خیالبافی است.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: املاکی که از شهرداری در دست افراد خاصی است، در حال بازپس‌گیری است و این نهضت ادامه دارد. مهم پس گرفتن این املاک است و انتشار اسامی دردی را دوا نمی کند. البته ما مجوزی برای انتشار اسامی این افراد داریم.
روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب و غرب به کشور در نیمه غربی کشور به تدریج بارش برف و باران خواهیم داشت.
سازمان آگهی های پرسون