شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع روزانه پنج هزار و ۲۰۰ فقره تصادف رانندگی در این شهر خبر داد و گفت: هر روز ۴۰۰ برگه کروکی الکترونیک مربوط به این حوادث توسط پلیس راهور ترسیم و صادر می‌شود.
ساعت 2 بامداد بیستم بهمن‌ماه زمانی که الیاس محمدی پاکبان 22 ساله، از میله بالا رفته و با دقت مشغول پاک کردن پرچم‌های کشوری که مهاجر آن است، بود، حتی برای یک لحظه هم فکرش را نمی‎کرد که لحظات آخر عمرش را می‎گذراند.
کوتاهی شهرداری در عملیات برفروبی و شن پاشی معابر موجب نارضایتی از شهردار تهران شد. متاسفانه تردد در معابر یخ زده منطقه یک - جمال آباد سخت و هنوز حتی خبری از رصد وضعیت معابر برای رسیدگی و شن پاشی نیست. شهروندان این مناطق می پرسند زاکانی کجای تهران ساکن است؟
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برنامه ریزی برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی ها در سال آینده خبر می دهد و می گوید برای افرادی که به هر دلیلی نمی توانند از این روش پرداخت کرایه داشته باشند سازو کارهای کمکی نیز در نظر گرفته خواهد شد
در حالی که برخی معتقدند«چینی‌ها قرار است با قیمت چند برابری در تهران خانه‌سازی کنند،» معاون شهرسازی معماری شهر تهران نظر دیگری دارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد افزایش یافت.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در مصوبه ای، بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده را ۴۰ درصد افزایش دادند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۲۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
شهردار تهران درباره استخدام‌ها در دوره مدیریت او در شهرداری تهران گفت: نزدیک ترین فرد به بنده ماه ها بیکار بود و با اینکه می دانستم به درد شهرداری می خورد، وارد مجموعه نکردم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن، گفت: قیمت هر تاکسی برقی در حال حاضر در چین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.
کیفیت هوای شهر تهران پس از چهار روز متوالی وضعیت سالم و قابل قبول صبح سه‌شنبه باز هم در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار گرفت.
رئیس شورای شهر تهران از بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد و در مورد سرانجام ساخت قطار ملی گفت: وعده ورود به خط تا پایان سال آینده را دادند.