شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران،گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون ماموریت توسط نیروهای ما انجام شده و از اول اسفند نیز استفاده آزمایشی از البسه و خودروهای دوربین دار در دستور کار قرار گرفته است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون(۱۵ اسفند ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وقتی حجم سفرهای مردم برای خریدهای نوروزی افزایش پیدا می‌کند، ظرفیت شبکه ترافیکی به‌هم می‌ریزد و ترافیک‌های سنگین به شهر تحمیل می‌شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اجرای طرح استقبال از نوروز (طرح بهاران) خبر داد و گفت: اکنون با اقدامات این معاونت در تمامی مناطق ۲۲گانه؛ شهر تهران در حال خانه تکانی است.
نشست خبری مشترک سخنگوی شهرداری و سخنگوی شورای شهر تهران:

ورود اولین نمونه ون و تاکسی برقی فردا به تهران/ امیدواریم آتش سوزی مترو خرابکاری نباشد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:بودجه امسال در راستای بودجه سال گذشته است. تلاش کردیم از سرمایه گذاری پر هرج و مرج فاصله بگیریم و بودجه را به حمل و نقل اختصاص دادیم.  افزایش واگن، اضافه کردن خطوط مترو، خرید ون و تاکسی و اتوبوس و... همچنین برقی کردن ناوگان بخش مهمی از برنامه مدیریت شهری در سال پیش رو است.
مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری گفت: از همه فرصت‌هایی که در شهرداری داریم استفاده می‌کنیم تا شب عید مجموعه تولیدات خانم‌های سرپرست خانوار به بهترین نحو به معرض نمایش گذاشته شود. نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۶ تا ۲۵ اسفند در محل بوستان گفتگو و ۱۳ ایستگاه مترو برگزار می‌شود.
شاخص کیفیت هوای شهر تهران برای دومین روز متوالی در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد و در آستانه قرار گرفتن در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.
زلزله در شهر تهران دور از ذهن نیست و بار‌ها و بار‌ها شنیده یا دیده ایم که حتی زمان‌هایی را برای وقوع زمین‌لرزه در شهر تهران بیان می‌کنند، اما واقعیت این است که نمی‌توان جلوی رفتار طبیعی طبیعت را گرفت بلکه باید با انجام اقداماتی، سطح آمادگی را افزایش داد، اتفاقی که در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و همگرایی سازمان‌ها و نهاد‌های موثر راه طولانی وجود دارد.
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی و تاکید بر رفع نواقص خودروها با هدف کاهش تصادفات و آلودگی،گفت: مراکز معاینه فنی پایتخت آمادگی ارائه مشاوره فنی رایگان را دارند که مسافران نوروزی با اطمینان خاطر بیشتر نسبت به وضعیت فنی خودروی خود عازم سفر شوند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از نقص فنی در خط یک مترو خبر داد و گفت: این نقص فنی اکنون برطرف شده و حرکت قطارها طبق روال عادی در حال انجام است.
رییس سازمان اورژانس استان تهران از ثبت ۲۳ هزار و ۹۵۱ ماموریت در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: در این مدت ۱۳۲ نفر بر اثر استنشاق گاز دچار مسمومیت شدند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای تهران هم‌اکنون(۱۲اسفند ماه) در شرایط قابل قبول است.
برخی مالکان خودروهای سواری که ساکن تهران هستند برای کسب معاینه فنی به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند و گفته می‌شود در این مراکز با شرایط ساده‌تر می‌توانند برگه معاینه فنی دریافت کنند در حالی که مراکز معاینه فنی تهران نظارت سختگیرانه‌تری اعمال می‌کنند.
پس از یک هفته بارش برف؛

هوای قابل قبول امروز تهران

بر اساس داده‌های به دست آمده از سنجش آلاینده‌های هوای تهران، شاخص آلودگی پایتخت در شرایط قابل قبول قرار دارد.