شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت ماه مبارک رمضان در منطقه 12:

میلاد امام حسن (ع) با نقاره‌زنی سردر باغ ملی برای تهرانی‌ها

شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت ماه مبارک رمضان از اجرای نقاره‌زنی در سردر باغ ملی هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن (ع) خبر داد.  

در دنیای امروز با پیچیده‌شدن مسائل شهری، گفتاری تحت عنوان «توسعه شهری پایدار» از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز مورد عنایت مدیران و برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است. گفتاری چندبُعدی و پویا که معیارهای کیفی و انسانی را در مرکز ثقل فعالیت‌های خود دارد و دموکراسی را در هسته مرکزی خود می‌پروراند؛ گفتاری که مبتنی بر نیازهای واقعی و تصمیم‌گیری‌های عقلایی، با درنظرگرفتن ملاحظات مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است.
گزارش پرسون از مسیر بن بست یک حمل و نقل سالم در پایتخت؛

آبرفتگی پیاده رو و خیابان برای احداث مسیر تردد دوچرخه

یکی از پاک ترین و سالم ترین حمل و نقل ها در دنیا دوچرخه است، از همین رو مدیریت شهر تهران برای کاهش آلوگی هوا و سلامت شهروندان که سبک زندگی شان ماشینی شده توسعه مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را در دستور کار خود در سالیان گذشته قرار داده است.
این روزها و با اعلام محدودیت های شبانه که از چندماه پیش اجرایی شده، عده ای از شهروندان اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو برای عبور و مرور در ساعات طرح محدودیت تردد کرونایی می کنند غافل از اینکه طبق قانون، حکم حبس از شش ماه تا 1 سال را به جان می خرند.
به طور کلی انسانها پس از چندین قرن زندگی بر روی زمین و تکامل بسیار از چندین دوره زندگی بر روی کره زمین علی الخصوص از 2500 سال پیش تاکنون ، گذر از دوران رنسانس دچار چنان پیشرفت و یکجا نشینی تکامل یافته ای می گردند...
‌هر انسانی در درون فکر خود علاقه‌مند است که نسل‌های آینده از او به نیکی یاد کنند و به‌نوعی به او افتخار کنند، اما واقعیت چیز دیگری است، ردپای ما بر محیط زیست تاکنون بیش از سهمی است که در این کره خاکی در حقیقت به‌ ما انسان‌ها تعلق داشته است.
گزارش اهم اقدامات و رویدادهای شهرداری منطقه 12:

تپش‌های قلب طهران در دو سال گذشته

شهردار منطقه 12 طی گزارشی با عنوان تپش‌های قلب طهران در دو سال گذشته در فضای مجازی، اهم اقدامات و رویدادهای شهرداری منطقه 12 طی سال‌های 98 و 99 را برشمرد.

در پی مصوبه چند روز گذشته شواری عالی ترابری تحت عنوان دستورالعمل تعیین قیمت بلیت حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی، مقرر شد تا نرخ گذاری‌ها توسط صنف‌های مربوطه و بر اساس ضوابط و مقررات، تعیین و ابلاغ شود اما این دستورالعمل هنوز ابلاغ نشده است.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: آخرین ایستگاه از خط ۳ مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش وام ساخت مسکن تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان در صورت استفاده از فناوری‌های نوین توسط انبوه‌سازان خبر داد.