آمادگی مترو برای سرویس‌دهی به شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: تمهیدات و برنامه‌های ویژه ای از سوی شرکت بهره‌برداری مترو برای سرویس‌دهی به شهروندان و مسافران در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در نظر گرفته ایم.
تصویر آمادگی مترو برای سرویس‌دهی به شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود درستی با بیان اینکه مردم شریف پایتخت بر اساس یک سنت حسنه و قدیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا می‌روند گفت: همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت‌زهرا حاکم می‌شود، ازاین‌رو شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان گرامی و کاهش ترافیک، تمهیداتی به عمل‌آورده و به‌صورت ویژه در خط یک مترو سرویس‌دهی دارد.

وی تصریح کرد: در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک مترو تهران تنها تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش بازمی‌گردند؛ اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (۲۵ و ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱) تمام قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش دو برابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا (س) خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش حجم مسافر در ایستگاه‌های انتهایی خط یک، نیروهای کمکی به کارکنان مستقر در ایستگاه‌های این خط افزوده می‌شود تا شاهد خدمات‌رسانی بهتر به مسافران در پنجشنبه و جمعه آخر سال باشیم.

درستی خاطرنشان کرد: برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط مترو تهران در این روزها تغییری نداشته و طبق زمانی بندی معمول خواهد بود؛ اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام کنیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان گفت: دوشنبه ۲۹ اسفند و همزمان با شب عید سرویس دهی به شهروندان و مسافران تا ساعت ۲۴ با سرفاصله حرکت قطارها در هر نیم ساعت یک بار از ساعت ۲۲ تا ۲۴ در خطوط درون شهری ۱،۲،۳،۴،۶ و ۷ مترو اجرا می‌شود.

منبع: مهر

467621