تاکید شهردار تهران بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل

شهردار تهران بر لزوم توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تاکید کرد.
تصویر تاکید شهردار تهران بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل

به گزارش سایت خبری پرسون، دومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران با هدف بررسی جایگاه کمیته پدافند غیرعامل، کارگروه‌های تخصصی آن و پیگیری مصوبات جلسه قبل با حضور شهردار تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور شهردار تهران، معاون امور مناطق شهرداری ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاونان و مدیران این سازمان، شهرداران مناطق، روسای ادارات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۲۲گانه و جمع دیگری از مدیران شهری برگزار شد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران بر لزوم توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تاکید کرد و اقدامات موثر این کمیته را در جهت افزایش ایمنی شهر واجد اهمیت دانست.

همچنین در این جلسه علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که ۱۳ کارگروه تخصصی ذیل فعالیت این کمیته مشغول به کار هستند، گزارشی از برگزاری جلسات فصلی و پیگیری مصوبات این کمیته و کارگروه های تخصصی آن ارائه داد.

برابر اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی در ادامه ضمن معرفی کارگروه های تخصصی به تشریح ساختار این کارگروه‌ها، معرفی روسا و اعضای آن پرداخت و در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبل، اقدامات انجام گرفته را تشریح و گزارشی در این زمینه ارائه داد.

بنابراین گزارش، در این جلسه موضوعاتی چون مقاوم‌سازی شریان‌های حیاتی، مطالعات توجیهی پدافند غیرعامل، اتصال یکی از بیمارستان‌های شهر تهران به خطوط مترو، افزایش ایمنی مترو، توافقنامه همکاری شهرداری تهران و سازمان پدافند غیرعامل و ارزیابی مقاوم‌سازی شریان‌های حیاتی شهر تهران ارائه و درباره جزئیات آنها بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

480469