شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت تردد و اعمال جریمه سفر صرفاً بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها اعمال می شود.

منتخب شورای ششم تهران از دیدار منتخبین شورای ششم با آیت‌الله رئیسی قبل از فعالیت دولت جدید خبر داد و گفت: شورای شهر ششم از 14 مرداد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در ادامه برنامه‌های طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در منطقه 12 پایتخت:

افتتاح باشگاه آموزش‌های شهروندی قلب طهران در محله دروازه شمیران

شهردار منطقه 12 از آیین افتتاحیه «کوچه سبز» و کاشت و نگهداری گل و گیاه در ادامه برنامه‌های طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در محله دروازه شمیران این منطقه خبر داد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مهمترین علت توسعه نیافتگی شهر آفتاب این است که شهرداری فاقد منابع لازم بوده و هست، گفت: این مکان 300 هکتاری سرمایه عظیمی است و نباید از اتخاذ تصمیمات بزرگ صرف نظر کنیم.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 12 مرداد آخرین جلسه شورای شهر پنجم است گفت: از 13 مرداد دیگر در شورای شهر حضور نمی‌یابیم.

می‌گفتند حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دست و پنجه نرم کردن با طیف‌های مختلف اصولگرایان حاضر در زیر سقف ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان، برای او تکرار تجربه تلخ حداد عادل است و به منزله پایان عمرش در صفحه نخست سیاست ایران.
لایحه «اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد و برخی اعضا تصویب آن را چوب حراج به اموال شهرداری خواندند.

ملاکان در حومه مناطق ییلاقی تهران مستقر شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد: زمین‌های بدون آب و برق در حومه بکر پایتخت، به مقصد سوم سرمایه‌گذاران بازار ویلا و اقامتگاه‌های تفریحی تبدیل شده است.
معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وضعیت قرمز کرونایی در ۳۲ شهر، ورود و خروج خودرو به این شهرها ممنوع است.
عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهر‌ها با مشارکت بانوان متحول می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر مثبت بودن اقدامات می‌گذارد.
مسئله آب یکی از جدی‌ترین مشکلات آینده ایران است و حالا نوک کوه یخ چنین بحرانی سر برآورده‌ است؛ این جمله خلاصه‌ای از نظر مشترک بسیاری از کارشناسان حوزه آب و حتی تحلیلگران سیاسی و اقتصادی درباره آینده ایران است.

پیروزحناچی شهردار تهران، معتقد است که «تهران شهری برای همه»، یعنی همه ساکنان آن از خدمات شهری به طور یکسان برخوردار باشند و اقلیت‌های دینی نیز به همان میزان از امکان ارائه شده استفاده کنند.
یک عضو شورای شهر تهران، تاکید کرد: فردی که برای تصدی شهرداری تهران انتخاب می‌شود باید آشنا به شهر و شهرداری با توانایی بالا در ارتباط با تعاملات اجتماعی باشد. همچنین شهردار تهران باید دارای انگیزه و قدرت برقراری ارتباط با بدنه شهرداری باشد.

هر چند که اصلاح‌طلبان مجدانه و پر قدرت به میدان آمدند تا با لیست جمهور موفقیت خود در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تهران را تجربه کنند اما این همت آنها با حمایت مردم توام نشد و همین امر بود که موجب گردید اقبال عمومی و ذائقه رای دهندگان تهرانی از اصلاح‌طلبان به اصولگرایان تغییر یابد.
منتخبان شورای ششم شهر تهران مشخص شدند و لیست شورای ائتلاف توانست از میان دو لیست اصلی اصولگرایان و لیست جمهور تمام کرسی‌های پارلمان محلی شهر تهران را به دست بیاورد.
امانی در جشن میلاد امام رضا (ع) در بازار بزرگ تهران در منطقه ۱۲:

تشکیل کمیته‌ای برای ارتباط مستمر با بازاریان در دوره جدید شورای شهر تهران

عضو دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران در جشن میلاد امام رضا (ع) در سبزه‌ میدان واقع در بازار بزرگ تهران در منطقه ۱۲ پایتخت اعلام کرد: به منظور ایجاد ارتباط مستمر با بازاریان و اصناف محترم، کمیته‌ای در دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران تشکیل خواهد شد.
نایب رییس شورای شهر تهران گفت: در تهران، آرای باطله بیشتر از رای ۲۰ نفر از منتخبین بود، در حالیکه منتخب اول دوره گذشته حدود ۲ میلیون رای داشت.