شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

«پرسون» با نگاهی به صحبت های استاندار خوزستان در شبکه ملی، بررسی می کند؛

واگیر داشتن جوابگویی های عجیب و غریب در مسئولان

استان خوزستان گذشته از گره خوردنش به جان و ناموسمان، دفاع مقدس و فداکاری های این منطقه در آن دوره هجوم دشمن به میهن، مشکل بزرگی به نام کم آبی یا بی آبی دارد. بله درست است. آب همان که مایه حیات است. وقتی خوزستان آب نداشته باشد تمام ایران آب ندارد. آب خوزستان به استان هایی همچون یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری می رود، برحسب منابع عظیم آبی که در منطقه جنوب کشور وجود داشته است. اما حال نتیجه سالها مدیریت و البته این نوع مدیرانی که سبب می شود فداکاری و برنامه ریزی های مدیرانی در همین منطقه جنوب، پامال شود تنها پاسخگویی از سر عصبانیت و التهاب است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن موافقت با طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران» گفت: مسئله مبارزه با فساد در همه نظرسنجی‌های شهرداری جز ۵ مطالبه اصلی شهروندان است.

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه تمامی کارکنان در بخش حمل و نقل عمومی در معرض ابتلاء به ویروس کرونا هستند گفت: برای تسریع انجام واکسیناسیون همکارانم از تمامی مراجعه ذی صلاح پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

پرسون از آخرین وضعیت بازداشتی های شورای شهر گزارش می‌دهد:

1000نفر از اعضای شورای شهر پنجم در زندان

دوره پنجم شورا یکی از ادواری بود که با حرف و حدیث‌های زیاد ختم شد. همین چند روز پیش بود که احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز در مجلس اظهار داشت که یک ‌هزار نفر از اعضای دوره پنجم شوراها زندانی شده‌اند. به نظر این نماینده مجلس، خلا قانونی باعث عدم نظارت صحیح بر شوراها و در نتیجه افزایش تخلفات شده است.

گزارش پرسون از روند کند یک طرح عمرانی کوچک در پایتخت؛

‎بلاتکلیفی در تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی / کارگران مشغول کار نیستند!

‎حجم بالای تردد خودرو در معابر شهری از جمله پایتخت همواره ترافیک سنگین را به دنبال آوره است؛ در این میان مدیریت شهری تلاش می کند تا با توسعه حمل و نقل عمومی و احداث معابر گره ترافیک را برطرف کند.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تدوین سند جامع آب استان به منظور تامین پایدار آب در آینده نزدیک خبر داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بر لزوم تدوین آیین‌نامه‌های وصول مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس تاکید کرد و گفت: متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول این مالیات‌ها سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می‌گوید: این درست است که برخی مدارس، نیازمند تخریب و بازسازی هستند و هنوز بهسازی آنها نشده است، اما از آنجایی که متناسب با میزان تخصیص اعتبار، کارِ مقاوم سازی انجام می‌شود، این پروژه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی همچنان در لیست باقی مانده‌اند.

حلقه اول تحقیق، یعنی فهرست املاک متعلق به شهرداری به صورت یک بانک اطلاعاتی مدون وجود ندارد، عملا ۱۸ماه تحقیق و تفحص صورت‌گرفته به مار و پله مدیریت شهری پنجم برای رسیدن به جعبه‌سیاه ۱۰سال معاملات املاک در شهرداری تهران تبدیل شده است. گذشته از آن، ورود دیرهنگام شورای پنجم به تحقیق درباره املاک شهرداری نیز سوال‌برانگیز است.
منتخب شورای ششم شهر تهران انتخاب شهردار را از مهمترین و مشکل‌ترین وظایف شورای شهر عنوان کرد و گفت: مسیری را برای رسیدن به نتیجه نهایی در پیش گرفته‌ایم.

عاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در ورودی‌های پایتخت هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در محور چالوس در مسیر جنوب به شمال حد فاصل بیلقان تا آدران سنگین است.