وضعیت هوای تهران سه شنبه ۱۷ مهر

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، شاخص کیفی هوای پایتخت در صبح س‌ه‌شنبه ۱۷ مهر ماه در وضعیت ناسالم قرار دارد و هوا آلوده است.
تصویر وضعیت هوای تهران سه شنبه ۱۷ مهر

به گزارش سایت خبری پرسون، سنجش کیفیت هوا امروز سه شنبه هفدهم مهر در ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۷۵، باقرشهر با شاخص ۱۵۹، بهارستان با شاخص ۱۶۵، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۷۱، سلامت با شاخص ۱۵۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۱، شهریار با شاخص ۱۵۳، قرچک با شاخص ۱۵۳ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۵، در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی ۲ با شاخص ۱۱۲،، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۶، پیشوا با شاخص ۱۰۴، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۱۵، دانشگاه تهران با شاخص ۱۳۹، رباط کریم با شاخص ۱۳۱ و ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۰۶، در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرخه حصار با شاخص ۱۰۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۴۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۲۹ و شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۱۳، لواسانات با شاخص ۱۰۸، ملارد با شاخص ۱۳۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۸ و ورامین با شاخص ۱۰۴ در موقعیت ناسالم (نارنجی) است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۶۰، امام خمینی با شاخص ۶۹، پارک رازی با شاخص ۸۲، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۷۵، پردیس با شاخص ۶۲، پونک با شاخص ۷۸، در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شد.

همچنین ایستگاه‌های چشمه با شاخص ۷۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۷، دماوند با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۶، قدس با شاخص ۸۸، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۳ در موقعیت سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: مهر

788084

سازمان آگهی های پرسون