بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛

یک ویروس خطرناک شناسایی شده است

سازمان جهانی بهداشت در خصوص یک ویروس خطرناک که کبد انسان را هدف قرار می‌دهد هشدار داد.
بر اساس یک مطالعه جدید، غربالگری سرطان کولورکتال در زنان قبل از ۵۰ سالگی می تواند خطر ابتلا به این سرطان را در مقایسه با افرادی که غربالگری ندارند، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.
به نظر می رسد که عمده علایم افزایش چربی خون ناشی از دو عامل است یکی سنگین و غلیظ شدن خون که باعث کندی حرکت آن در عروق می شود ولذا باعث اختلال خونرسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافتها خواهد شد و دیگری، افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا.
رئیس پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قوز قرنیه باعث کوری نمی‌شود و ‌احتمال‬ انتقال بیماری به فرزندان وجود دارد.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واریانت های امیکرون خطرناک نیست و بصورت عفونت مجدد در افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند و واکسن نزده ها، ایجاد می‌شود و نمی تواند مرگ آور باشد.
دکترای تخصصی طب ایرانی با تاکید بر اینکه رطوبت رسانی به کلاژن سازی پوست کمک می کند گفت: استفاده از ترکیب روغن های بنفشه، کدو و بابونه برای رطوبت رسانی به پوست بسیار مفید است.

یک فوق تخصص ریه اظهار کرد: برخی از افرادی که ریه درگیر داشتند پس از بهبودی علائم کرونا، درمان‌های ریه را دنبال نمی‌کنند، در حالیکه این گروه حتما باید از از پاک شدن ریه‌های‌شان مطمئن شوند.
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۱۶ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است. مرگ شش میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۷۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
در شرایطی که از پیش از آغاز سال جدید و به دنبال آنچه که تغییر رفتار جمعی به دنبال افزایش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی خوانده می‌شد،‌ متخصصین به طور پیوسته پیرامون افزایش بار کرونای امیکرون در روزهای پس از تعطیلات هشدار می‌دادند؛ اما خوشبختانه با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز سال جدید، این روزها شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور هستیم؛ موضوعی که از ابعاد مختلف قابل بررسی است.
رییس نظام پزشکی تهران:

کرونا آخرین تهدید نیست

رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران با بیان اینکه «کرونا» نشان داد که حاکمیت‌ها در دنیا باید بیشتر به فکر «سلامت» باشند، گفت: بیماری‌های دیگری وجود دارند و مثلا الان بحث شیوع سرخک داغ شده است و این نشان می‌دهد کرونا آخرین تهدید نیست و لازم است نظام‌های سلامت به شکل فعال درآیند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آسم یک بیماری التهابی مزمن مجاری تنفسی است که علائم آن به صورت تنگی و تورم مجاری هوایی تنفسی و تولید خلط بیش از حد بروز می‌کند و تنفس را برای بیمار دشوار کرده و سبب سرفه‌های مکرر می‌شود.