بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در گذشته بنابر تشخیص پزشک و گواهی پزشک قانونی، فرایند سقط جنین ناسالم اجرایی می‌شد. در شرایط فعلی بر اساس ماده ۵۶ قانون جوانی جمعیت این اختیار از پزشک سلب شده است و اجازه سقط جنین ناسالم با حکم قاضی صادر می‌شود.
بعد از تغییر دادن تاریخ انقضای واکسن آسترازنکا

یک واکسن ایرانی هم به سرنوشت آسترازنکا دچار شد

نامه‌نگاری مسوولان سازمان غذا و دارو و متعاقب آن، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت برای تمدید یک ساله اعتبار واکسن ایرانی، بر پیچیدگی کل داستان افزوده است.
رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: طرح دارویار وزارت بهداشت هیچ تاثیری بر قیمت تمام شده دارو برای مصرف کننده نخواهد داشت.
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونا تکلیف شده است که خدمات در بستر سامانه ایران من براساس دز یادآور ارائه شود، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا که به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ ارائه خدمات از ۱۵ مرداد ماه در بستر سامانه بر مبنای تزریق دو دز واکسن به اضافه دز یادآور است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح «دارویاری»، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که همه دهک‌های درآمدی جامعه با «دارویاری» از یارانه دارو، بهره‌مند می‌شوند.
از رانت چند هزار میلیاردی تا تشکیل پرونده‌ در دستگاه قضائی

اختصاص ارز دولتی برای دارو؛ سم مهلک

اصلاحات ارزی در حوزه دارو، با اجرای طرح "دارویار" کلید خورد تا باعث شود صنعت داروسازی کشور جان بگیرد و دوران رانت خواری به پایان برسد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران:

بدن درد و گلودرد، کرونا محسوب می شود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: برخی از افراد ممکن است با وجود زدن واکسن، مبتلا شوند؛ لذا باید بدانیم واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند، اما در کاهش مرگ و میر بسیار اثربخش است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران، از مردم دعوت کرد تا با اهدای خون، بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.
کارشناس حوزه سلامت: درست در زمانی که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان، ورود کشور به موج جدید بیماری را تایید و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تسریع در انجام واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم شد، که یک عکس از جلسه‌ای در کرمانشاه، همه توجهات را به خود جلب کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ‌در طول شبانه‌روز گذشته، ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۷۷ نفر رسید.
بهرام عین اللهی بیان کرد: ایران برای تولید و تامین دارو، از نیروهای انسانی و دانشمندان بسیار برجسته و نیز از ظرفیت ‌های کارخانه‌ای خوبی برخوردار است.

بابک عشرتی، متخصص اپیدمیولوژی، می‌گوید تنها راه‌های مقابله با بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا و استفاده از ماسک است.
وزیر بهداشت ضمن تشریح جزئیات پرداخت یارانه سلامت گفت: بنای ما این است که هر ایرانی با ارائه کد ملی خود بیمه شود.
طبق اعلام وزارت بهداشت، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۴۵ نفر از آنها بستری شدند.
مواجهه با آلودگی هوا و ذرات معلق می‌تواند سلامتی همه افراد بویژه کسانی که به مدت طولانی در مواجهه با آلاینده‌های هوا قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال برخی از افراد بیش از دیگران تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند.