بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

هیچ‌کس برای تخصص بیهوشی ثبت‌نام نمی‌کند

آمارهای تکان‌دهنده از خالی بودن رشته‌های رزیدنتی

«ظرفیت پذیرش دستیار جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مهر ۱۴۰۰، ده نفر بود که فقط ۷ نفر برای این رشته ثبت‌نام کردند، کمتر از یک سال بعد،‌ ۴ نفر از آنها انصراف دادند و حالا فقط سه نفر دانشجوی دستیاری رشته جراحی عمومی در این دانشگاه مشغول هستند.»
زیرسویه اومیکرون BA.۱، زمستان گذشته، در اروپا شیوع پیدا کرد و تغییر گسترده‌ای در آمار ابتلا و مرگ و میر ایجاد کرد. با گذشت زمان، زیرسویه BA.۵، جایگزین زیرسویه قبلی شد.

وزارت بهداشت اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته 1067 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه 23 هموطن در اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند.
مطالعات نشان می دهد مصرف شیر کم چرب احتمال بروز کنسر پروستات را به میزان بیشتری در مقایسه با مصرف انواع دیگر شیر افزایش می دهد، البته مصرف بیش از حد شیرهای پرچرب نیز احتمال این ریسک را افزایش می دهد.

کارنامه یکساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و بومی گزینی

دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی مردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز بکار کرد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مهمترین وزارتخانه های کلیدی با جایگاه سیستم نظام سلامت، اقدامات ارزنده ای را در کارنامه یکساله خود دارد
دولت سیزدهم در یک سال گذشته در همه حوزه ها به دنبال این بوده که تحول ایجاد کند و برای حل مشکلات، عزم، اراده و همتی خستگی ناپذیر به کار بسته است.
مقامات سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کردند حذف کردن شیوع آبله میمونی در اروپا امکان‌پذیر است و به شواهدی درباره کند شدن شمار موارد بیماری در چند کشور این قاره اشاره کرده است.
تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ قلم داروی جدید در راستای کاهش هزینه‌های دارویی آحاد جامعه توسط سازمان بیمه سلامت مهمترین تحول در عملکرد یکساله این سازمان در جهت رفاه حال مردم است.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری از فعالیت گروه‌های علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تولید کیت‌های تشخیص سرطان در داخل کشور خبر داد.
وزیر بهداشت در تشریح اقدامات وزارت بهداشت در یک سال گذشته گفت: مهار کرونا، بیمه همگانی شش میلیون نفر، اجرای طرح دارویار، اضافه شدن ده هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود و اجرایی شدن تعرفه پرستاری از اقدامات این وزارت خانه است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عوارض آنتی بیوتیک ها و مصرف بی رویه آن در کشور، گفت: ۵۰ درصد بیماران ما آنتی بیوتیک مصرف می کنند.
گزارش پرسون از بیمارستان میلاد به نتیجه رسید؛

15 دقیقه جای پارک رایگان

در پی گزارش خبرنگار پرسون مبنی بر هزینه ورودی خودرو شهروندان به پارکینگ بیمارستان میلاد که 5 هزار تومان ورودی دریافت می شد، مسئولان این بیمارستان بعد از انتشار این گزارش تصمیم گرفتند ورودی خودروها به مدت 15 دقیقه توقف را رایگان در نظر گیرند.
با افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی در خارج از آفریقا، مقامات بهداشت عمومی کشورها از ردیابی بیماران آلوده به این ویروس، ایزوله و واکسیناسیون هدفمند برای مهار هرچه بیشتر این بیماری استفاده می‌کنند.