بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: قلب اهدایی از یزد جهت پیوند از طریق هوایی به تهران منتقل شد؛ این سومین قلب اهدایی از یزد طی یک هفته گذشته است.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به زمان و چگونگی تزریق واکسن آنفلوآنزا، تاکید کرد که افراد برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند.
مجموعه ویتامین‌های گروه ب یا ب کمپلکس، مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌ها برای سلامت مغز هستند و البته آثار خوب آنها سایر اندام‌ها را هم تقویت می‌کند؛ بارزترین اثر این گروه از ویتامین‌ها جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل است.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.
پرسون از دریافت وجه اضافه در داروخانه ها گزارش می دهد؛

‎4500 تومان هزینه خواندن نسخه / بیماران ناراضی درمانگران راضی

‎پر کسی پوشیده نیست که بازار دارو و دارو فروشی این روزها آشفته است، یا داور نیست، یا هست اما گران است یا اینکه بیمه آن دارو را پوشش نمی دهد، به هر حال هموطنان برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند؛ اما هزینه نسخه خوانی از دیگر مشکلات برای تهیه داروی بیماران در داروخانه ها به حساب می آید.
ظهر روز شنبه 12 شهریور ماه مراسم رونمایی سامانه امضای دیجیتال نسخ الکترونیک توسط سازمان نظام پزشکی برگزار شد. در این نشست حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی حضور داشتند.

دبیر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی ضمن تشریح تمهیدات این کمیته در راهپیمایی اربعین از استقرار ۳۵ پایگاه امدادونجات در عراق و ارسال ۳۰۰ قلم داروی مورد نیاز زائران ایرانی به این کشور خبر داد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از نسخه نویسی سنتی وارد مرحله جدیدی به نام نسخه نویسی الکترونیک شدیم که شاید انجام این کار برای همکاران پیشکسوت سخت‌تر و برای پزشکان جوان راحت تر باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی:

جراح قلب اطفال نداریم

رئیس‌کل نظام پزشکی با بیان اینکه در برخی رشته‌های پزشکی متقاضی برای تحصیل نیست نسبت به کمبود جراح متخصص در آینده هشدار داد.
رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت این ستاد برای کشور ایران اهمیت زیادی دارد چرا که در منطقه‌ای پرآشوب و آسیب‌پذیر به لحاظ مسائل زیست‌محیطی و زیستی قرار گرفته است.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به روند نزولی موج هفتم کرونا در پایتخت، گفت: قطعا اگر با همین روال پیش برویم، ان‌شاءالله تا اوایل مهرماه موج هفتم بیماری بالاخره فروکش می‌کند.